Filmul săptămânii: RAB NE BANA DI JODI (2008)


valabil pentru săptămâna 35: 28 iulie-3 august 2014

rab-ne-bana-di-jodi_02p_1393398653

E un film iubit de mulți români, motiv pentru care nu am să comentez prea multe, ci mă aștept să veniți voi cu opinii. E un film sensibil ce îl are în prim plan pe un personaj neobișnuit: un bărbat muncitor, dar extrem de timid, cu o viață monotonă. Brusc, rutina zilnică i se schimbă fiindcă în peisaj apare soția. Cu un mare handicap la capitolul comunicare și socializare, mai ales cu femeile, sărmanul om e stângaci și emoționat de fiecare dată când are de-a face cu ea. Dar o iubește din cale afară. Problema e că nu știe cum să-și exprime dragostea. Până la urmă, vine și soluția salvatoare, prin care măcar este în stare să poarte o conversație uitându-se în ochii ei, numai că măreața soluție se întoarce împotriva lui ca un bumerang. Pentru a ieși din impas va trebui să aleagă între două căi: calea adevărului, în care să-i mărturisească soției întreaga mascaradă, sau cea a minciunii, în care să continue să fie altcineva.

Am un singur reproș de făcut la adresa filmului: mie una mi se pare cam tras de ureche ca cineva să nu-și recunoască partenerul de viață doar pentru că și-a tăiat mustața și poartă haine țipătoare (e adevărat, ca și comportament, a devenit omul diametral opus). Dar bănuiesc că atunci când nu ești atent la detalii și trăiești lângă o persoană din obligație, nu dorești să-l cunoști cu adevărat. Astfel, orice e posibil; să treacă pe lângă tine în fiecare zi la aceeași oră și să nu-l observi, să vorbești cu el/ea la telefon și să nu-ți dai seama de identitatea celui de la celălalt capăt la firului…

Filmul este echilibrat, cu doze suficiente de comedie și dramă. Actorii sunt splendid aleși, iar muzica deosebită. Găsiți versurile traduse pentru Tujhmein Rab Dikhta Hai și Phir Milenge Chalte Chalte (cu toate referințele la melodiile vechi pe care eu le știu).

Aștept comentariile voastre!

6 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya Cristina
    Jun 07, 2016 @ 08:02:23

    Mi-a placut maxim! Altceva, nu stiu ce sa mai zic! Mi-a placut, este in colectie, se revizioneaza din cand in cand 😀

    Reply

  2. iuly
    Jul 31, 2014 @ 19:16:51

    Asta e clar unul dintre filmele mele favorite.Ceea ce mi-a ramas intiparit in minte si acum este momentul final in care cei doi danseaza si se deruleaza amintirile. Incep sa cred ca am resimtit si eu emotiile celor doua personaje, asa de tare m-a marcat, si apoi replicile pline de substrat, facute cu cap vin si completeaza momentul.
    Imi place de Shahrukh cu mustata, in general imi place sa vad actorii cu o alta infatisare decat cu cea cu care s-au facut cunoscuti 😀

    Reply

  3. oli
    Jul 29, 2014 @ 20:57:40

    si e foarte atractiv cand realizezi ca cineva te place asa. Ea n-avea nici o sansa 🙂 Pentru mine are legatura cu citatul asta pe care l-am vazut de curand dintr-o carte pe care n-am citit-o (Fahrenheit 415): “‘Why is it,’ he said, one time, at the subway entrance, ‘I feel I’ve known you so many years?’
‘Because I like you,’ she said, ‘and I don’t want anything from you.’”

    Reply

  4. oli
    Jul 29, 2014 @ 20:49:15

    Mie mi-a placut pentru ca.. in ciuda faptului sau tocmai pentru ca personajul lui e fie ridicol de plictisitor fie ridicol de.. flashy.. si in ciuda faptului ca povestea lor pare mai mult fantasma (in sensul de meh.. cine face asta in lumea reala?).. asta e exact genul de iubire care iese. Felul asta nobil e iubire. Altfel e doar ego si hormoni. Cand iti place de cineva, ca vezi ceva in el (rab/allah poate sa fie o metafora) si ai face orice pentru binele lui/ei chiar daca nu prea primesti ceva in schimb si cand in procesul asta oferi totusi toata libertatea.

    Reply

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Hedwig's Blog

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading