Filmul săptămânii: OM SHANTI OM (2007)


valabil pentru săptămâna 42: 15-21 septembrie 2014

om-shanti-om-2007

A fost printre primele filme pe care le-am așteptat cu sufletul la gură să se lanseze. Eram fascinată de stilul pompos al regizoarei și eram și cu hindi abia pe la început. Și mi-a plăcut enorm.

Deși nu sunt fana poveștilor cu tentă științifico-fantastică având o picătură de indianism în ele (mă refer aici la reîncarnare), recunosc că filmul ăsta e chiar foarte bine făcut. Nu mi se pare că nu se leagă, are un motiv clar pentru fiecare moment, o curgere logică, bine argumentată. Îmi place și partea ușor critică a filmelor de altă dată (or fi făcând ei mișto, dar anii 70 sunt printre cei mai reușiți ani ai Bollywood-ului în materie de filme, actori și povești). Totul este la superlativ, costume, platoul și decorațiunile, actori foarte buni, poveste spectaculoasă și care ține publicul în priză prin numărul mare de evenimente. E unul dintre puținele filme care nu plictisește în prima parte (sunt mult prea multe exemple la care poți dormi 3/4 din film și înțelegi tot și dacă vezi doar ultimele 20 de minute).

Unde mi se pare mie că au sfeclit-o puțin e la faza cu reîncarnatul: ceea ce au făcut ei se numește humshakal (termenul care definește o persoană care seamănă foarte mult cu o alta fizic – mai ales la față). Pentru detalii despre ceea ce cred eu despre termenul reîncarnare AICI.

Un alt aspect foarte plăcut este ideea titlului: Om înainte și după Shanti. Are încărcătură religioasă din moment ce nici o rugăciune nu se începe fără rostirea silabei primordiale OM/Aum și nici nu se încheie fără urarea de pace/liniște eternă (shanti) – termen însoțit și el de silaba Om. Prin întreaga sintagmă din titlu se redă succint ciclul vieții, al morții și al reîncarnării – o alegere extrem de inspirată și plină de încărcătură simbolică.

Muzică este fantastică; cred că sunteți de acord cu mine când spun că Daastaan-E-Om-Shanti-Om e unul dintre cele mai bine scrise cântece la nivel de versuri, dar și unul dintre puținele care redă în lungimea sa în integralitate povestea de dragoste a unui cuplu.

Și acum vreau să aflu părerea voastră: experiența primei vizionări cum a fost? (dacă mai țineți minte)

8 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya Cristina
    Jun 07, 2016 @ 07:57:32

    Prima parte a filmului, foarte plictisitoare, insa partea a doua…. geniala!
    Exceptandu-l pe SRK, Arjun a oferit o prestatie exceptionala si ma bucur ca SRK a reusit sa-l convinga sa accepte rolul! Prestanta si vocea, erau exact ce ii trebuiau personajului! Si da, este un alt film, la care din cand in cand mai aterizez, pentru o secventa, pentru muzica, pentru scena de final 😀
    Din pacate, probabil va ramane, opera de referinta pentru Farah Khan, desi ar fi putut oferi mult mai multe, dar de cand s-a maritat cu Shirinder ala… parca i-a luat-o imaginatia la trap… drept dovada, prietenia ei cu SRK, era sa se duca pe apa sambetei din cauza individului, asa ca am fost foarte bucuroasa ca s-au reunit pentru Happy New Year…!

    Reply

  2. cristina
    Sep 17, 2014 @ 18:08:34

    Mi-a placut foarte mult filmul. Mi-a placut povestea, coloana sonora ,actorii, costumele, decorul. Replica preferata din film e cea pe care o spune Om:”Daca iti doresti ceva din toata inima, intregul univers va lucra sa se implineasca.” Melodia preferata e Main agar kahoon.A fost prima oara cand l-am vazut pe Arjun Rampal in rol negativ si prima oara pe Deepika Padukone intr-un film. Prima oara l-am vazut pe National Tv, unde pot zice ca a durat destul de mult avand in vedere pauzele dese, dar a meritat din plin. L-as revedea oricand cu placere.

    Reply

  3. Ankita Lokhande
    Sep 17, 2014 @ 17:59:43

    deci king khan si-a facut meseria ca sa-si faca fani noi 🙂

    Reply

  4. Ankita Lokhande
    Sep 17, 2014 @ 17:58:46

    a fost un film suuper si primul film indian cumparat de mine 😀 si uite asa a inceput sa-mi placa tot ce este legat de India

    Reply

  5. iuly
    Sep 17, 2014 @ 17:49:58

    Super film, super actori! In primul rand, distributia este de exceptie. Shahrukh a jucat foarte bine, surpriza pentru mine a fost Deepika la care ma asteptam sa aiba anumite greseli fiind la primul film Bollywood, dar n-a fost asa. In al doilea rand, povestea filmului este incredibila. La fel ca si pe tine, nu ma pasioneaza in mod special SF-ul decat in cazul in care are o logica si se leaga intr-un anumt fel de viata de zi cu zi (indienilor astora le iese bine orice gen). Imbinarea intre anii ’70 plini de culoare si muzica, actualitatea plina de tineret energic si supranatural este bine realizata. Sa nu mai vorbesc de muzica…este incredibila. Preferata mea e “Dard-E-Disco”. Cat despre experienta primei vizionari, pur si simplu m-am simtit transportat intr-o alta lume.
    PS; Chiar ma gandeam cand am vazut filmul ce semnifica titlul, si in special repetitia numelui “Om”. Mersi de explicatii. 😀

    Reply

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Hedwig's Blog

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading