Filmul săptămânii: LAKSHMI (2014)


valabil pentru săptămâna 27: 2-8 iunie 2014

lakshmi-movie-1

 

Nu știu exact cum am dat peste acest film, dar mi-a plăcut tare mult; voi dezamăgi pe cineva, căreia i-am promis de săptămâna trecută că am să scriu despre un film pe care mi l-a propus, însă sunt vinovată de încălcare promisiunii (accept orice pedeapsă).

Filmul m-a făcut, din nou, să reflectez asupra fragilității și vulnerabilității ființei umane, asupra faptului că viața unui om nu valorează nimic în unele situații, asupra realității că femeia este încă tratată ca o halcă de carne, cantitate neglijabilă, de parcă ar fi un obiect fără sulfet, fără sentimente, fără nevoi…

Pelicula prezintă povestea de viață a lui Lakshmi care ajunge într-o situație deplorabilă, împotriva voinței ei, trădată de propria familie. Greutățile prin care trece și modul în care reușește să le depășească și să iasă la suprafață sunt demne de laudă. Povestea ei reprezintă un exemplu de supraviețuire, ambiție, curaj, speranță, maturizare forțată și în final victorie.

Scena mea preferată este cea în care cel care i-a făcut odinioară mult rău vine la Lakshmi în încercarea de a convinge să renunțe la misiunea ei de înfăptuire a dreptății. Bărbatul îi ia mâinile firave în palmele lui și o imploră să-l salveze pentru că își dă seama că a greșit și cât de mult rău i-a pricinuit. Fata, fără a schița vreun gest sau a scoate vreun sunet, merge la cișmea și se spală bine pe mâini. Se întoarce cu spatele la el și-l lasă plantat în mijlocul curții. Este incredibil cât de multe exprimă scena cu minimum de replici; totul se rezumă la gesturi și trăiri; iată că dintr-o victimă, Lakshmi trece în poziția de superioritate și deține controlul complet asupra situației. E recomfortant să vezi cum poți cădea din poziția de putere într-o clipă în același mod în care tu ai întors lumea cuiva cu susul în jos.

PS: Actrița este de fapt o talentată cântăreață; acum am descoperit și eu America (că nu mi-am dat seama că e cântăreața) 😀

6 Comments (+add yours?)

  1. Serena
    Oct 31, 2015 @ 13:34:50

    Am vazut filmul si il recomand. Dur, dar adevarat. Din pacate reprezinta o parte reala a vietii…

    Reply

  2. Serena
    Jun 07, 2014 @ 11:51:09

    Unde-l gasesc? Multumesc.

    Reply

  3. carmen
    Jun 02, 2014 @ 16:31:40

    Datorita acestor tipuri de recenzii e imposibil sa nu “alerg” sa vizionez filmul, cum gasesc un pic de timp cu siguranta o sa il vizionez, multumesc

    Reply

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Hedwig's Blog

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading