Distracția de la Namaste India 2017


Așa cum am promis, să vă povestesc pe scurt ce am apucat să văd la Namaste din perioada 16-18 iunie, evenimentele de la Muzeul Satului.

Pe 17, am fost în public la prezentarea dnei Florina Dobre-Brat și am aflat lucruri foarte interesante cu privire la limba sanscrită, dar și referitoare la cultura indiană în general.

lect. univ. dr. Florina Dobre-Brat, cu și despre sanscrită

Apoi a fost o perioada în care m-am plimbat prin muzeu și am aruncat un ochi la produsele expozanților. A urmat momentul meu preferat din câte ediții au fost: mini concertul băieților de la Side Partition. Mini pentru că ploaia ne-a cam stricat planurile, în ciuda rugăciunilor și încrederii domnului ambasador că muzica îl va îmbuna pe zeul ploii. S-a cam dat programul peste cap, dar așa e când depinzi de vreme.

Side Partition

Am asistat la momentul de dans clasic indian kathak, prezentat cu aceeași pasiune de Namrrta Rai.

Namrrta Rai

Side Partition ne-a încântat cu niște cântece pentru toate gusturile, asta ca să încheie ceea ce nu terminaseră din cauza vremii. Seara s-a încheiat pe ritmuri alerte cu un jugalbandi de bharatanatyam și kathak, fetele de la Indra Dance fiind fermecătoare atât în ceea ce privește costumul, cât și gesturile.

Indra Dance

Pe 18, duminică, am descoperit multe schimbări în program din cauza vremii. M-am bucurat că nu am fost ștearsă totuși, lucru pentru care le mulțumesc organizatorilor. Astfel că la cursul introductiv de hindi am avut puțini mușterii, dar faini de tot și le mulțumesc pe această cale că și-au rupt din timp pentru a veni la festival. Am văzut expoziția foto a lui Amit Pasricha, imaginile fiind de-a dreptul magnifice!

Câteva din lucrările lui Amit Pasricha

Le-am prins și pe Coconițele din Iași care au fost minunate! Felicitări ansamblului pentru o treabă bine făcută!

Coconițele din Iași

Rugile mele au fost ascultate și n-a fost caniculă anul acesta! În schimb, a fost furtună, fără plan B. Sunt convinsă că la anul, organizatorii se vor gândi din timp și vor face zeci de planuri care să acopere orice posibilă problemă. Felicitări tuturor, organizatori și participanți și mulțumim publicului pentru prezență și susținere. Namaste, agle saal bhi milenge!

 

Aștept impresiile voastre, mai ales dacă ați văzut ce n-am văzut eu!

PS: Pentru a sărbători India și după Namaste, eu pregătesc traducerea a 10 poeme hindi/urdu pe care să vi le prezint pe blog, dar pentru asta am nevoie să-mi arătați interesul: dacă există cel puțin 50 de persoane interesate de asta, să confirme cu un DA în comentariu (pe FB deja s-au strâns în jur de 40 de persoane, deci ar mai fi nevoie de vreo 10); dacă se întrunește numărul, încep treaba din iulie, un poem pe săptămână. Cel care știți deja despre proiect de pa FB, nu mai e nevoie de confirmare.

4 Comments (+add yours?)

  1. iuly
    Jul 02, 2017 @ 19:49:39

    Intr-adevar, spectacolul de kalbeliya chiar a meritat, a fost fenomenala dansatoarea. Sincer, mi s-a parut una dintre cele mai bune editii ale festivalului, cu toate problemele aparute din cauza vremii.

    Reply

  2. shaks
    Jun 23, 2017 @ 07:22:48

    Eram curioasa daca s-a mai tinul dansul din Rajasthan.. Am vrut sa ajung duminica dar m-am temut din cauza ploii.. si impresii / foto daca ai fost..! mersi

    Reply

    • Hedwig Silver
      Jun 27, 2017 @ 08:34:34

      scuze pentru răspunsul întârziat; da, da, au fost, căci i-am văzut în imagini (eu am plecat mai devreme, fiind foarte obosită); lumea părea încântată! ploaia a cam stricat planurile, dar nu a fost periculos 😀 (sâmbătă ne-a prins o furtunăăă… dar am supraviețuit cu brio)

      Reply

Lasă un comentariu

