Ușa secretă – ep. 2: Irina-Gabriela, despre magnetul Indiei


PRECIZARE: La începutul lunii octombrie, anunțam dorința mea de a strânge păreri de la voi, cititorii, cu privire la limba hindi și India în general – cum vi se pare limba asta, dacă ați învățat-o, dacă v-ar place să o știți, orice altceva ce vă trece prin minte. Iată, azi, am să postez primul mesaj dintr-o serie. Am numit rubrica ”ușa secretă” fiindcă o limbă străină este o poartă către un alt univers pe care mulți o văd, puțini o deschid și-i trec pragul. Am speranța că vă va face plăcere să citiți despre experiențele și trăirile unor persoane cu care împărtășim aceeași pasiune. Rubrica rămâne deschisă, nu vă sfiiți să trimiteți ceea ce aveți de spus, m-aș bucura nespus să ajungem la sute de mărturisiri cu privire la dragostea pentru o limbă. Ordinea de prezentare este aleatorie; să vedem așadar ce ne mărturisește Irina:

”Salut. Numele meu este Irina Gabriela Sima din Ploieşti, am 29 ani şi scriu pe blogul www.albinutamagica.ro! Sunt o mămică veselă, optimistă, iubitoare şi devotată familiei.
Pasiunea mea pentru cultura hindusă s-a născut în urmă cu 10 ani din senin. Pur şi simplu mă simt atrasă de tot ce ţine de acest tărâm magnific, de cultură, mitologie, yoga, de port, dans, de felul în care aceştia sărbătoresc, de medicina ayurvedică, gastronomie şi de lumea magică a condimentelor.
Urmăresc în funcţie de timpul disponibil 3 seriale (YRKKH, DABH, BV) dar se pare că producătorii m-au dezamăgit. Iniţial am crezut că prin aceste seriale încearcă să schimbe mentalitatea învechită a unor anumite pături sociale, dar rezultatul a fost total invers decât aşteptările mele.
Limba hindi îmi place, dar o consider destul de greoaie. Eu din păcate nu am înclinaţii pentru limbile străine. Ştiu doar engleză şi spaniolă suficient de bine cât să mă descurc.
Am citit Ramayana şi Mahabharata. Mă inspiră Mircea Eliade, concepţiile pacifiste ale lui Mahatma Gandi şi îmi plac operele literare ale lui Rabindranath Tagore.
Mi-aş dori să am posibilitatea de a vizita India şi de a trăi pe propria piele o experienţă asemenea ca cea descrisă de Iuliana Nălăţan în cartea sa „India Darshan”. Sentimentul meu faţă de acest tărâm este unic. Chiar dacă nu cred în toate concepţiile lor de viaţă, India mă atrage ca un magnet, de parcă într-o altă viaţă am trăit acolo.
Mi-aş dori să scriu corect în hindi numele blogului, numele meu şi numele băiatului meu Horia.”

Mulțumesc Irina pentru interes și pentru efortul de a așterne câteva rânduri pe care să mi le încredințezi. Cât despre dorința ta de la final, iată: आल्बिनुत्सा मागिक, इरिना गाब्रिएला सिमा, होरिया.

anatomy_of_hindi_font-01

2 Comments (+add yours?)

  1. Albinuţa Magică
    Nov 10, 2016 @ 14:56:13

    Multumesc mult draga mea! Asteptam cu drag acest articol. :-*

    Reply

    • Hedwig Silver
      Nov 10, 2016 @ 15:36:07

      cu drag; mă bucur că am reușit să implic mai multă lume; sper ca pe parcurs să existe și alții care să-și împărtășească pasiunea pt India cu noi

      Reply

Lasă un comentariu

