Pastila de cultură: TUMHARI PAKHI


De curând, am înțeles că Acasă TV difuzează serialul Tumhari Pakhi, titlul fiind tradus în limba română cu ”În așteptarea dragostei”. Cum îmi place să vă aduc la cunoștință adevăratul înțeles al titlurilor, traducerea este una foarte simplă: A ta Pakhi. Aici, Pakhi este numele personajului principal feminin. Nu pot să pricep, nici dacă mă pici cu ceară, de ce trebuie trântit cuvântul iubire sau dragoste în traducerile titlurilor. Într-adevăr, există seriale cu un titlu foarte dificil de tradus, exemplu Diya aur Baati Hum, dar pentru acesta, chiar nu era nevoie de așa o variantă complicată. Am s-o repet până la finalul veacurilor, nu mi se pare normal să interpretezi în așa hal un titlu; nici nouă nu ne-ar conveni dacă un film românesc s-ar difuza în India cu un titlu ce nu are nimic de-a face originalul (sau poate că da… cine mai știe…) – exemplu: Bacalaureat – Gyaan ki Maut (moartea cunoașterii – care oricum nu e prea departe de adevăr… ) Lăsând gluma la o parte, m-aș bucura dacă s-ar face aceste traduceri cu sens și legătură cu originalul, și nu doar cu scopul de a îmbăta publicul (care oricum, într-o mare măsură, nu face diferența între film și serial – am să revin asupra acestei idei într-un articol).

Ca să mai dispersăm gustul amar, vreau să vă dezvălui și semnificația acestui nume: este o formă regională a cuvântului ”pakshi”, ce se traduce prin pasăre.

Și era să uit, am tradus acum ceva timp și versurile coloanei sonore, le găsiți AICI.

tumharipaakhi

PS: eu nu urmăresc serialul, dar dacă voi o faceți, aș vrea să-mi scrieți trei motive care v-au determinat să-l urmăriți.

5 Comments (+add yours?)

  1. Luiza
    Oct 15, 2016 @ 14:56:38

    Bună ! În primul rând vreau să spun că are o poveste uimitoare de dragoste. După mine este cel mai frumos film pe care l-am văzut,desi mi-ai placut multe. 😉 În al 2-lea rând personajele își intră foarte bine în rol. Si nu in ultimul rand am putut simți emoțiile pe care le-au transmis personajele.
    Chiar merita vizionat !!! 😉😉😉

    Reply

  2. Dora Dinu
    Jul 21, 2016 @ 18:07:07

    E primul serial indian pe care il urmaresc.🙂 Actorii sunt talentati. Frumosi. Expresivi in toate sensurile.

    Reply

  3. Dora Dinu
    Jul 20, 2016 @ 17:43:50

    De ce urmaresc Tumhari Pakhi:
    1. Pentru ca e…indian. Da, mai sunt si altele, dar…acesta imi place.
    2. Actorii sunt expresivi, cadrele frumoase, culorile wow!
    3. Ma transporta in India…I miss India!❤

    Reply

Lasă un comentariu

