Pastila de cultură: SAATH NIBHANA SAATHIYA


După cum sunt sigură că știți, Național TV difuzează de curând un nou serial indian. Mă refer la Suflete trădate, traducere a titlului ce nu are nici cea mai vagă legătură cu originalul.

Ei bine, titlul original este mult mai profund şi poetic: saath nibhana se traduce prin a sta alături de cineva, a fi sprijin pentru cineva la bine şi la greu; saathiya este unul din apelativele folosite pentru iubit/iubită, pentru partenerul de viață, un mod eficient de a-l traduce ar fi tovarăș.  Astfel, punându-le cap la cap, ajungem la înțelesul: Fii alături de mine, tovarășule! 

Gopi,-Rashi-and-Kokila-in-Saath-Nibhana-Saathiya

Mi-ar face plăcere să aflu câți dintre voi urmăriți serialul și cum vi se pare.

3 Comments (+add yours?)

  1. Meva
    Feb 10, 2016 @ 13:48:32

    Kokila este un caracter aparte, foarte dominant si cam exagerat. Inteleg contextul si recunosc posibilitatea sa gasesti astfel de caractere in India, dar poate nu la fel de drastice. Cat timp am stat in India nu am gasit o persoana asemanatoare😀

    Reply

  2. Meva
    Feb 08, 2016 @ 14:34:19

    Eu am urmarit serialul pentru o vreme cand a inceput sa fie difuzat de canalul Star Plus in UK in 2011 (aici sunt stabilita de ceva ani buni). Mi-a placut la inceput, desi sa fiu sincera unele situatii erau cam putin credibile si stilul de a filma al serialelor tv indiene este greoi cu multe prim-planuri si actiunea este lenta pe durata unui episod. Dar, Giaa Manek avea un farmec aparte in rolul Gopi Modi, asa ca atat timp cat a fost parte din distributia serialului l-am urmarit, dupa care am renuntat pentru ca nu mai avea acelasi farmec si pentru ca este prea lung (cred ca inca este difuzat de Star plus in UK🙂
    Cat despre titlul serialului, ai dreptate, traducerea romaneasca nu are nici o legatura cu subiectul sau cu mesajul pe care vrea sa-l transmita.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Feb 09, 2016 @ 09:53:58

      am văzut vreo două episoade, dar mă calcă pe nervi madam Kokila, așa că nu, mulțumesc; și ai perfectă dreptate, e interminaaaaaaaaaaaaaabil… urmăresc alte seriale care chiar sunt drăguțe (bine, și acolo au momente când mă enervează rău… dar rezist eroic)

      Reply

Lasă un comentariu

