Filmul săptămânii: AAJA NACHLE (2007)


valabil pentru săptămâna 82: 22-28 iunie 2015

aajanachle23_14_thumb

Filmul acesta l-am văzut acum mulți ani, cred că fix după lansare și nu pot spune că m-a impresionat; abia după ceva ani când l-am revăzut am reușit să-l apreciez la adevărata valoare. Am crescut spiritual și lingvistic mult după prima vizionare, astfel că mă bucur nespus să vă pot recomanda un film care cuprinde multă sensibilitate și sentimente sincere.

Povestea este una emoționantă în care Dia se întoarce la rădăcini, în natala Indie și unde descoperă că locul care a desăvârșit-o ca artist și unde și-a petrecut perioada de formare este pe cale să fie făcut una cu pământul. Nostalgică și dorindu-și din răsputeri să salveze singurul loc de cultură al localității, pune la cale un plan de salvare. Prin implicarea comunității locale, a vechilor prieteni și cunoștințe, pe lângă faptul că reaprinde relații demult uitate, îi forțează pe oameni să comunice mai mult și să fie mai uniți (așa cum ar zice indienii, o ”samaaj sevika”). Se înfiripă desigur și povești de dragoste.

Ceea ce iese în cele din urmă din mâinile ei, adunat cu efortul colectiv este cea mai frumoasă piesă de teatru tip operetă (sper că nu greșesc dacă fac această comparație) din toate filmele pe care le-am văzut până acum. Ceea ce am apreciat cel mai mult este hotărârea Diei și dragostea ei pentru cultură, în care îndrăznesc să spun că mă regăsesc. Este foarte important să existe un motor care să pună în mișcare roțile mecanismului; mai apoi mecanismul continuă să se învârtă și singur câtva timp; doar că până la a găsi și acele piese care să se potrivească în amsamblu e mult de muncă. Concluzia: dacă vrei să obții ceva bun, de calitate, trebuie multăăăăăăă muncă. Iar dacă dorești să salvezi ceva, important e să pui întâi suflet, dragoste și să ai oameni de stofă bună care să te sprijine; singur, e imposibil să faci ceva de mare anvergură fiindcă nu toate depind de tine.

Aștept și opiniile voastre. Reveniți curând, vă aștept cu traducerea integrală a piesei de teatru din film, traducere făcută de mine, așa cum am știut eu mai bine. Deci, nu uitați, traducerea vine curând😉

2 Comments (+add yours?)

  1. iuly
    Jun 23, 2015 @ 17:10:23

    Frumos film si as putea spune o revenire foarte buna a lui Madhuri Dixit. De asemenea, muzica foarte frumoasa si daca poti, te rog sa traduci melodia “Aaja Nachle”. Piesa de teatru din film a fost foarte sensibila si mi s-a parut ceva nou intr-un film (abia astept sa o traduci).😀

    Reply

Lasă un comentariu

