Filmul săptămânii: MARDAANI (2014)


valabil pentru săptămâna 70: 30 martie-5 aprilie 2015

Mardaani-Poster

 

Am reușit în sfârșit să văd filmul la o calitate mai mult decât mulțumitoare. M-am bucurat tare mult s-o revăd pe Rani Mukherji, mai ales într-un rol atât de puternic conturat, cu o personalitate așa de bine subliniată.

Pe lângă mesajul social pe care-l are de transmis filmul și care este de apreciat, cel mai mult mi-a plăcut că, pentru mine, este un deliciu lingvistic. De la hindi, marathi la punjabi, toate cu accente de ghetou; limbajul e colorat și parcă m-a teleportat într-o altă lume. Nu-mi aduc aminte să fi văzut recent un film cu un limbaj care să-mi rămâne atât de bine întipărit în minte. Mai că simțeam nevoia să fii și eu așa tăioasă în exprimarea după ce l-am văzut.

Și acum câte ceva despre poveste: într-o frază, cred că îi pot rezuma la o joacă de-a șoarecele și pisica. Pisica Shivani, o tânără polițistă cu picioarele bine înfipte în pământ, are niște tactici de prindere a răufăcătorilor care nu-i fac tocmai fericiți pe șefi. Îi bagă în sperieți pe toți cei care încalcă legea (a se vedea când îi trage câte o palmă unui agitator pentru fiecare infracțiune comisă). Îl cunoaște pe șoarece, sau așa cum îl descrie ea ”pe șarpe”, printr-o conjunctură nefericită: o persoană foarte dragă ei ajunge în mâinile dușmanilor.

Un punct pe care-l apreciez tare mult este tupeul lui Shivani, faptul că este tare puternică într-o lume în care vede multă nedreptate și nefericire. Atât în vorbe, cât și în fapte, este hotărâtă să-și urmeze instinctul și să înfăptuiască dreptate. Se vede că a fost eficient școlită, iar în situații limită își păstrează calmul și acționează cu mintea limpede. Știe să lucreze  în echipă, dar ea este clar mintea din spatele planului.

Filmul menține suspansul la cote ridicate pe tot parcursului desfășurării acțiunii și are suficiente răsturnări de situație ca să țină publicul în priză. Vi-l recomand mai ales pentru că are o femeie puternică în prim plan.

Găsiți traduse versurile imnului dedicat femeilor AICI.

 

2 Comments (+add yours?)

  1. iuly
    Mar 31, 2015 @ 18:02:15

    Mi-a placut mult filmul si in special de Rani care a jucat impecabil. Parerea mea e ca ii sta foarte bine in roluri de femeie dura, puternica. Sunt de acord cu tine si in privinta povestii filmului care e chiar socanta in anumite parti (scena in care Shivani primeste un deget de-al fetitei).

    Reply

Lasă un comentariu

