Filmul săptămânii: 15 PARK AVENUE (2005)


valabil pentru săptămâna 68: 16-22 martie 2015

key_art_15_park_avenue

Nu obișnuiesc să mă uit la filme ”festivaliere”, dar probabil că unii știu deja asta așa că risc să mă repet. Din greșeală, tot butonând, am dat peste acest film și am rămas impresionată de prestația lui Konkona Sen Sharma. Extraordinar ce bine a interpretat un rol tare delicat, foarte complex.

Până să vă spun câteva vorbe despre acțiune, trebuie să menționez că eu am văzut filmul în hindi și după câteva minute mi-am dat seama că buzele personajelor nu se mișcă în acord cu replicile; zic, ”o fi în bengali”, când colo era în engleză… Mi-a plăcut tare mult și o apreciez mai mult pe Shabana Azmi pentru prestația din acest film. Dar Konkona s-a întrecut pe sine. O surpriză nemaipomenită.

Și acum, să trec la acțiune: filmul se învârte în jurul unei familii, mai exact în jurul celor două surori, Meethi și Anjali. Încetul cu încetul, aflăm diverse secrete din istoria familiei și începem să punem cap la cap toate elementele care dau posibilele cauze ale bolii lui Meethi – o boală incurabilă și grea de dus. Relaționarea lui Meethi cu lumea încojurătoare este surprinsă foarte eficace, dar și schimbarea ei de atitudine după un șoc suferit în timpul unei deplasări în interes de serviciu. Este bine punctată și relația cu sora sa mult mai în vârstă Anjali care încearcă să-i ofere totul – sprijin moral și material, afecțiune.

Sfârșitul este unul suprarealist, în ton cu filmul, dar extrem de dezamăgitor pentru mine. Nu suport când povestea se termină în coadă de pește, mai ales când prestația actorilor a fost excelentă. Vi-l recomand totuși pentru a o vedea pe Konkona în cel mai bun rol în care am întâlnit-o până acum. Îl recomand mai ales celor care preferă filme din zona mai artistică. Filmul îl găsiți pe Utube. (nu îl postez aici pentru că nu e pe vreun canal oficial și va dispărea în timp)

Aștept părerile voastre!

Lasă un comentariu

