15 lucruri despre India care te vor surprinde


Să citim niște date interesante despre India:

1. Aerul din capitala New Delhi este cel mai poluat din lume.

paharganj

flickr.com/ironypoisoning

2. Cei mai bogați 25 de oameni ai indieni câștigă cam 174.8 miliarde de dolari, cam cât PIB-ul Ucrainei.

3. Aproximativ 25% din suprafața Indiei se transformă lent în deșert – de trei ori suprafața Marii Britanii.

4. În India se găsește cea mai scumpă casă din lume, ridicată la un preț de 1 miliard de dolari – echivalentul PIB-ului Somaliei.

5. Cantina din incinta Templului de Aur din Amritsar, Punjab, hrănește gratuit până la 100.000 de oameni pe zi.

6. Lacul Roopkund este un lac glaciar aflat la înălțimea de cca. 5000 metri în lanțul Himalayan din Uttarakhand. În 1942, un pădurar a găsit sute de schelete umane pe malurile lacului. Datarea cu carbon le plasează undeva între secolele 12-15. Lucrul care i-a uimit pe cercetători a fost că nu existau dovezi cu privire la incidente pe acea rută comercială.

7. În unele zone din Maharashtra și Madhya Pradesh, se pot găsi ouă ale unor reptile uriașe, acestea fiind vândute la negru la prețul de 10 dolari bucata.

8. Hitler i-a cerut lui Dhyanchand (1905-1979) – un extraordinar jucător de hockey de câmp – să accepte cetățenia germană și să joace pentru nemți. Acesta a refuzat.

9. Comunitatea Siddi din Gujarat și Madhya Pradesh are origini africane.

10. Elveția a declarat ziua de 26 mai 2005 Ziua Științei în onoarea lui Dr. APJ Abdul Kalam (fost președinte al Indiei, un om foarte apreciat pentru calitățile sale).

11. Lifeline Express este primul tren-spital din lume. Fondat în 1991, trenul a călătorit în toate colțurile țării pentru a transporta ajutor medical în cele mai izolate și greu accesibile regiuni.

12. Varanasi este cel mai vechi oraș locuit permanent din Asia.

13. La un moment dat, existau două monede în circulație în India: rupia națională indiană și rupia de Hyderabad.

14. Vedeta pop chineză, Sa DingDing, cântă melodii în sanskrită și tibetană.

Aici am unele dubii. Am căutat pe youtube și nu am găsit nimic care să-mi sune a sanskrită (oricât aș fi de începătoare la sanskrită, tot o recunosc), însă mi s-a părut că ar cânta în chineză și tibetană.

15. Templul Tirumala Venkateswara primește donații în valoare de peste 450.000 de dolari pe zi, iar donațiile anuale de aur ajung la 3.000 de kg.

Sursa: AICI

4 Comments (+add yours?)

  1. Ankita Lokhande
    Dec 24, 2014 @ 16:16:29

    5 wow atata mancare pentru atatea persoane…trebuie sa aiba un buget uimitor sa o faca si zilnic fooarte interesant
    Dar cu ce am gresit sa o pui pe ding dingo sau cum o fi..tipa aia nu canta cu siguranta
    15 ce fac cu donatiile? Ajung ca nr2?
    Un articol foarte interesant
    Toate cele bune si sa mai faci articole de acet fel🙂 sunt foarte interesante

    Reply

    • Hedwig Silver
      Dec 24, 2014 @ 16:42:40

      articolul l-am preluat ca atare, deci nu fac modificări; duduia era în top, am păstrat-o; 5: totul se face prin voluntariat și din donații; 15: habar nu am, dar cred că fac parte din vistieria templului

      Reply

  2. floryflory
    Dec 15, 2014 @ 14:49:20

    2. Si totusi, India zace intr-o saracie continua.😦
    3. Este cam alarmant acest lucru. Si totusi, de ce?
    6. Imi place!! Poti face un articol separat legat de asta?
    7. Ouale ale carei reptile sunt? Ce specie? Mentioneaza asta undeva?
    14. Tipa asta nu canta. Scartaie. Prin multitudinea de sunete (ca nu stiu daca sunt cuvinte) am dat de “bhagavan” , “om” si “hum”. Si a trebuit sa o ascult de doua ori ca sa imi dau seama. Doua ori! Am de datorat sute de scuze timpanelor mele. Restul melodiei este compusa doar din sunete care o ajuta sa isi chinuie corzile vocale. Parerea mea😉
    15. Si ne intoarcem la 2.
    Articole de genul asta sa tot mai faci, Hilda. Imi plac mult!

    Reply

Lasă un comentariu

