Filmul săptămânii: HAPPY NEW YEAR (2014)


valabil pentru săptămâna 48: 27 octombrie-2 noiembrie 2014

happy-new-year-8a

Probabil o să vă bucure faptul că am ales acest film pentru săptămâna în curs. O să vă bucure și mai mult faptul că mă așteptam să fie un film mult mai prost. Surprinzător, are însă o urmă de logică în el deși e mult prea exagerat și mult prea țipător pentru gustul meu. E și mult prea lung. Dar hai să le luăm pe rând.

Povestea e una de răzbunare și nu ar fi nimic nou în asta. Când viața tatălui său e distrusă de cineva care vrea să dea lovitura peste noapte, personajului principal nu-i rămâne altă soluție decât să-și facă singur dreptate. După dictonul ”jaise ko taise” (plata cu aceeași monedă), Charlie elaborează un complicat plan de răzbunare în care îi implică pe toți cunoscuții specialiști în diverse domenii.

Ceea ce nu mi-a plăcut sunt următoarele:

  • replicile reciclate cu scopul, probabil, de a aduce un tribut peliculelor mai vechi regizate de Farah Khan – mi se pare absolut penibil să-ți ridici în slăvi munca, să nu mai spun că devine obositor…
  • simplitatea absolut enervantă a limbajului
  • construcția personajului lui Charlie care e adulat ca un soi de Mesia de grupul care-l înconjoară de zici că tocmai ar fi descoperit ceva neprețuit pentru omenire; în acelați timp, când vine timpul să-și demonstreze măreția, Charlie o dă în bară ca un foc de artificii – mă refer la scena deschiderii seifului
  • predictibilitatea poveștii (având în vedere că am urmărit un scam-rip, auzeam și reacțiile publicului: ”tastează odată Charlie”); pentru mine ca și spectator e grav să ai oameni în scaune care să îi dea indicații eroului – înseamnă că regizorul și-a redus publicul la istețimea unei curci bete…
  • lanțul, parcă interminabil, al situațiilor care trebuiau să fie comice; pentru mine devin opusul, de un grotesc dezgustător, mai ales când vezi oameni din toate categoriile de vârstă îmbrăcați în colanți și tutu-uri zbenguindu-se ca niște puicuțe drogate…
  • scenele de acțiune hiperbolizate până dincolo de limita legilor fizicii și ale bunului simț care mă dezgustă profund și nu mi se mai par nici măcar amuzante, ci mai degrabă îmi trezesc dorința de a opri totul și a lăsa baltă întreaga afacere…

Cu toate acestea, este filmul potrivit dacă mergeți la cinema să vă clătiți ochii, să vedeți multă culoare, multă opulență și să trageți concluzia că ”aștia au mai mulți bani decât ar merita”. Dacă vă place genul masala, adică multă agitație și prea puțină profunzime, o să-l adorați. Depinde foarte mult cu ce gânduri vă duceți la cinema. Eu nu mă încadrez în categoria ”doar de distracție”. Totuși, pot să spun că nu e atât de groaznic din punctul de vedere al narațiunii pe cât m-am așteptat.

Aștept desigur opiniile voastre.

7 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya Cristina
    Jun 07, 2016 @ 07:41:08

    Spre marea mea surprindere, chiar mi-a placut, desi recentele proiecte ale lui Farah Khan, mi-au lasat un gust amar! Ce mi-a displacut total, secventa cu SRK cu degetul in gura, YUCK! La suflet mi-a mers lupta din parcare si scena de final…:D Un alt minus, as fi vrut mai mult din Dino Morea, prea putin pentru cineva de calibrul lui! Inteleg ca vrea sa o lase mai moale cu actoria, dar cand tot iti faci drum prin peisaj, stationeaza in pana meai mai mult de 10 secunde!😀
    Pot spune, inca una bucata MASALA care mi-a placut!

    Reply

  2. oli
    Jan 09, 2015 @ 19:24:38

    l-am (aproape, pentru ca de fapt am mai si sarit peste niste scene) vazut aseara. pentru mine au fost prea multe scene ridicole de nu foarte bun gust. manwa laage i loved.

    Reply

  3. iuly
    Dec 31, 2014 @ 13:07:21

    Chiar daca a durat 3 ore, chiar nu m-am plictisit (cum mi se intampla de multe ori cu filmele lungi). Chiar daca intr-adevar s-a exagerat mult cu scenele de “amuzament” (mai mult de umplutura as putea spune) si cu cele de actiune, totusi l-am urmarit cu placere. Ori ca a fost din cauza ca il asteptam de mult ori ca a fost din cauza planului lui Charlie care chiar m-a impresionat (s-a gandit la multe chestii pana in cel mai mic detaliu), in final mi-a placut.

    Reply

  4. oli
    Oct 28, 2014 @ 15:07:00

    ce imi place cum faci tu recenzii la filmele care ti se par meh.🙂
    “mă așteptam să fie un film mult mai prost” “urmă de logică” “nu e atât de groaznic”
    Ca sa nu vorbim de puicutele drogate si curcile bete. Loveleh. Alta recenzie pe care o citesc inainte sa vad filmul! I feel you cu replicile reciclate, scenele de actiune care nu tin nici un cont de fizica si predictibilitate. Si oameni imbracati in colanti si tutu-uri (daca nu esti la balet sau ceva) suna prost.

    Reply

Lasă un comentariu

