Ek Tha Tiger – lansare în cinematografele din România (+ recenzie)


După cum bine știți, ieri s-a lansat în România Ek Tha Tiger/Povestea Tigrului în cinema, distribuit de BML Movie Entertainment.

Întrebările legate de cinematografe/lansări adresați-le AICI.

Din lipsă de timp, am întârziat cu postarea, dar iată și umila mea părere despre film:

Cu toate că nu sunt fana scenelor de acțiune suprarealiste, este un film care menține acel de suspans la cote mari și face organismul să pompeze suficientă adrenalină cât să îți vină uneori să te ridici din scaun. Animozitățile dintre două țări cu o veche istorie în spate se reconfirmă prin concurența dintre serviciile secrete ale celor două națiuni – India și Pakistan. În ciuda antrenamentelor și milităriei, plus îndoctrinării de care au parte toți care intră în serviciul militar, se înfiripă dragostea tocmai pentru că ea nu respectă regulile (pe principiul ”regulile sunt făcute pentru a fi încălcate”).

Sunt câteva scene care mi se par fie simpatice, fie amuzante și sunt cu precădere cele mai sensibile, după cum spuneam nu mă topesc după bătăi, sânge și dinți zburători. Gluma legată de alintul lui Zoya – Zee – e tare simpatică: ”Bună, mă numesc Zoya, iar prietenii îmi spun Zee. Salut, sunt Manish, iar prietenii mă strigă Doordarshan.” Au ales tare bine actorul care l-a interpretat pe profesorul trăsnit: părea trăsnit din cap până în picioare de departe, iar replica pe care i-o dă lui Manish când acesta îi explică faptul că dorește să îi fie alături pentru a putea redacta cartea este savuroasă: ”Ceea ce nu înțeleg, dle Manish, este că dta ai venit să scrii o carte despre mine sau să te căsătorești cu mine?” Discuția personajelor despre stele este tare drăguță, iar asocierile făcute îmi aduc aminte de gândirea puerilă semn că e bine să nu uiți de copilul din tine, fie că face parte din personalitatea ta, fie că utilizezi acel aspect ca mijloc de apărare al sufletului într-un context solicitant psihic și emoțional. E excelent modul în care melodia Saiyaara se leagă tocmai de această discuție despre astre. Mi-a plăcut la nebunie lanțul de răsturnări de situație ce se desfășoară nu departe de finalul poveștii. Te ține în priză și vrei să știi ce anume au pus la cale oamenii și cum o să mai iasă din încurcătura în care au intrat.

Un alt lucru care ar fi contribuit la valoare filmului ar fi fost dacă s-ar fi observat, după dezvăluirea identității lui Zoya, diferența de limbaj: mă refer la faptul că Zoya vorbea hindi și nu urdu, nefiind sesizabil faptul că ea este pakistaneză, iar Tiger este indian. Aici este strict o chestie de preferință personală, ambii actori care au interpretat rolurile principale mi s-au părut destul de statici. Aduceau puțin a niște roboței, dar desigur asta se poate explica prin natura rolului. Mi-ar fi plăcut mult de tot dacă în momente cheie aș fi văzut mai multă emoție transmisă strict prin mimica feței și modulații vocale. Secvența care mă calcă cel mai mult pe nervi este cea cu tramvaiul și supereroul Tiger care își flutură sacoul perfect călcat fără vreo urmă de praf… Ce să-i faci, le înghit mai greu sau îmi cad greu la stomac. Cert este că oamenii au realizat niște cascadorii spectaculoase și fără îndoială este extrem de complicat să le duci la bun sfârșit în condiții de siguranță maxime, plus să dea bine și pe ecran. Respect pentru asta!

Ca să închei apoteotic, vă las cu una dintre ultimele replici din film: ”Înainte să mă îndrăgostesc de ea, nu mi-a spus nimeni că îmi e dușman; acum că m-am îndrăgostit, nu înțeleg cum se poate să fie dușmanul meu?”

 

Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

4 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya Cristina
    Jun 07, 2016 @ 11:20:16

    A fost, okisor… mi-a placut ca am vazut o Katrina mai stapana pe sine, comparativ cu mai vechile ei filme alaturi de Salman, iar secventa cu cei doi cand picteaza Salman, de colectie! Chiar si scenele de batai au fost ok, mai putin cea cu tramvaiul…. prea de prea, nu ne-am nascut toti ieri! Per ansamblu, acelasi Salman dintotdeauna, dar nu la extreme gen Dabangg si altele, o Katrina care parea a fi in largul ei si n-a fost doar o fata frumoasa care danseaza fenomenal!

    Reply

  2. carmen
    Dec 07, 2013 @ 20:12:47

    Mie mi-a placut filmul si nu am pretentii prea mari si oricum filmele indiene de actiune imi plac mai mult decat alete filme din vest. In ele gasesti mult mai multa caldura si umanitate si in general binele totusi are o sansa. Sunt multe filme in care am vazut greseli si in unrele probabil nefiind asa cunoscatoare nici nu le-am observat. Da pasiunea mea pentru fumusetae prezentei unui soi de optimism incurajator, a unor videoclipuri superbe asociate cu muzica si joc de scena plin de sensibilitate ma face sa trec cu vederea unele scapari. Spre exemplu in filmul “Hum dil de chuke sanam” la un moment dat actiunea se spune ca se desfasoara in Italia si acolo se vorbea ungureste . Dar filmul per ansamblu a fost deosebit de frumos desi gresala cu Italia in loc de Ungaria a fost enorma mie mi-a mers la suflet
    Filmele indiene in general indiferent de subiec dupa ce le vizionez totdeauna devin mai optimista. Daca e un film cu o tema de dragoste si binele triumfa nici nu se pune problema de ce ma bucura. Dar cele cu o tema mai putin optimista si cu personaje super negative , ma fac sa inteleg ca in viata reala ar trebui sa fiu fericita ca nu am intalnit asa personaje. Sunt si unele filme foarte prost regizarte , de duzina dar asta e avantajul internetului ca le poti ” rasfoi si realiza daca merita sau nu sa le vizionezi..

    Reply

    • Hedwig Silver
      Dec 09, 2013 @ 19:14:51

      ei, la unele filme greșelile sunt mai mari decât tolerabile… ca și în cazul de care spuneți, însă per total aproape orice film are ceva minunat în el

      Reply

Lasă un comentariu

