Filmul săptămânii: Gangoobai (2013)


valabil pentru săptămâna 2: 2-8 decembrie 2013

Am ales acest film pentru că nu l-am văzut până când d-na Carmen nu mi l-a recomandat. Și mi-a plăcut… LA NEBUNIE!

Sunt câteva mari categorii de filme care îmi plac: filmele antrenante, cu mistere/crime/descoperiri interesante; dramele, cu povești de dragoste care mă fac să plâng de sare cămeșa de pe mine!; filmele, care deși sunt cuminți sau chiar monotone, au un mesaj sau prezintă o poveste de viață din care am ce învăța/pot să-mi hrănesc sufletul. Acest film, Gangoobai, face parte din ultima categorie.

A fost o surpriză extrem de plăcută! Inițial, mi s-a părut că totul decurge mult prea lin, mult prea repede și stăteam cu palmele lipite de cap în așteptarea unei tragedii (care avea să vină abia spre sfârșit). Dar pe parcursul călătoriei, măcar au fost multe momente plăcute care să mă destindă suficient încât să nu hiperventilez așteptând punctul culminant.

Acum, cam ce am înțeles și de ce mi-a plăcut filmul: îmi redă speranța în umanitate și omenie; îmi confirmă (dacă mai era nevoie) că există un Dumnezeu și justiția divină nu doarme, chiar dacă cea umană sforăie uneori precum Kumbhkarna (i.e. e un personaj din Ramayana care a ajuns să fie blestemat – dormea foarte mult); urmează-ți visul; niciodată nu e prea târziu pentru nimic – depinde doar de tine; dacă muncești cu adevărat, poți să-ți îndeplinești dorințele – asta îmi aduce aminte de ”agar kisi cheez ko pure dil se chaho, to puri kayanaat use milane ki koshish mein lag jaati hai”; un sfat, o vorbă bună, cu alte cuvinte binele făcut ți se întoarce etc.

Despre Gangoobai ce pot spune: pâinea lui Dumnezeu cred că s-ar potrivi perfect. Dincolo de faptul că ne putem regăsi în poveste, Gangoobai este un arhetip, prototipul omului cinstit care în mărinimia și bunătatea lui nu primește decât suferință… (Am să fac aici o paranteză: zilele trecute, la unul din cursuri, am discutat despre un subiect care ne apasă deseori – de ce nemernicii o duc bine, iar cei cinstiți o duc rău? Rabbi Shimon – cei care știu mai multe din domeniu, cu siguranță vor recunoaște numele – se pare că ar fi spus următoarele: cei buni au fost răi într-o viață anterioară și în aceasta sunt pedepsiți pentru păcatele celei anterioare; cei răi încă nu au ajuns la un stadiu superior, deci voi avea de tras în cealaltă viață, exact cum o fac cei buni în aceasta… Nu intru în comentarii și polemici pentru că vorbesc despre film😀 ) Mai mult decât atât, eu o văd pe Gangoobai ca un talisman miraculos: pe oriunde se duce, aduce liniște, pace, sinceritate, noroc, înțelegere etc. Oamenii din jurul ei se schimbă pe nesimțite. Dacă acesta nu e un suflet superior, nu știu care altul este…

Îmi place că filmul este spus prin ochii omului simplu, fără fițe, fără pretenții de capodoperă.

Nu mă pot abține să nu menționez faptul că acesta e un film care ar fi meritat să fie cel cu care se prezintă India la Oscar, și nu THE GOOD ROAD (sau THE LUNCHBOX, care fusese favorit și astfel făcea parte din listă). Dar, de, ăsta e prea pentru popor, prea se regăsește multă lume în poveste!

MULȚUMESC nespus pentru sugestie și mă bucur că l-am urmărit! Sper să vă bucurați și voi de el pentru că este ALTFEL!

ÎNDRĂZNIȚI!

Filmul îl găsiți (deși nu mă bucur să vă pun surse neortodoxe) integral AICI.

gangoobai2013poster

11 Comments (+add yours?)

  1. iuly
    Jun 26, 2016 @ 21:19:55

    Ceea ce ma incanta cel mai tare la astfel de filme este ca oricat de lenta ar parea actiunea, sunt multe scene, replici din care pot invata ceva sau pur si simplu, imi aduc un zambet pe fata. Gangoobai cred ca ar putea fi asociata cu oricare bunica in legatura cu blandetea, bunatatea si iertarea. Insa curajul si dedicarea sa pentru a-si indeplini dorinta nu o gasesti oriunde.

    Reply

  2. gabita raican
    Aug 19, 2014 @ 18:05:52

    Excelent!
    Daruieste fara sa astepte ceva in schimb!
    Superb!

    Reply

  3. gabita raican
    Aug 19, 2014 @ 17:58:59

    Excelent!
    Rari sunt oamenii care daruiesc tot ce au fara sa astepte nimic in schimb. De fapt…aceasta e mantuirea,nu?

    Reply

  4. Anca Ion
    Dec 07, 2013 @ 14:11:24

    Multumesc din suflet pentru recomandare! Tocmai am vazut filmul si m-a impresionat foarte mult. Multe felicitari si pentru blog, citesc cu mare drag toate articolele🙂

    Reply

  5. costi
    Dec 06, 2013 @ 20:08:57

    Multumim frumos pentru recomandare, mi-a facut seara si mai frumoasa!
    Toate cele bune!!!

    Reply

  6. carmen
    Dec 02, 2013 @ 20:06:40

    Ma bucura cele citite mai sus. Si eu am trait si am perceput asa filmul dar nu am pricepere sa exprim atat de frumoas prin prin cuvinte atat de usor si atat de patrunzator. Frumoasa recenzie, felicitari. Datorita ei si alte cititoare se pot bucura astfel de film .

    Reply

Lasă un comentariu

