Filmul săptămânii: VIVAH (2006)


valabil pentru săptămâna 1: 25 noiembrie-1 decembrie 2013
 
Acestea au fost propunerile voastre:
Dil Hai Tumhara                 1 (propunere de pe FB)
Jab We Met                         1
My Name Is Khan              1
Vivah                                    2
 
viv11e
 
Îmi place mult începutul. Vorbele pline de învățătură ale unui actor care îmi este foarte drag și pe care mulți l-am văzut în filme și seriale în rol de tată/unchi.
Cu toate că e un film recent, parcă e din altă epocă. E acel gen care îți intră la suflet prin simplitate și profunzime în același timp. E genul care promovează valorile autentice indiene: respectul față de familie, respectul conceptului de căsătorie, dragostea necontiționată, prietenia, comunicarea etc. e genul a cărei lipsă o simt acut din cauza avalanșei de filme făcute după același tipar modern, fără substanță pline fie de scene de violență, fie de sex.
Deși e ușor monoton pentru gustul meu, îmi place imaginea fetei pe care o cultivă: fata care ține la familia pe care o respectă și a cărei fericire și onoare e mai presus de orice; fata care deși e cultă și urmărește cu interes progresele lumii moderne încă citește mult în hindi; fata care se rușinează atunci când vine vorba despre alesul ei; fata care iubește din tot sufletul și care se dăruiește complet celui pe care îl iubește. Îmi place și imaginea băiatului care e oglindirea educației fetei: sfios, cu respect pentru cei mai în vârstă și desigur familie, ușor stângaci în a se comporta cu fetele, nepervertit încă de societatea bazată pe concurență…
 
Cred că au ales foarte bine numele fetei: Poonam = lună plină; există o vorbă în hindi cu privire la tinerele foarte frumoase: ”când apare ea, până și Luna se rușinează…” Cam așa ceva și aici.
Gesturile de dragoste făcute pe furiș sunt adorabile: cum se chinuie ei să fie discreți și tandri în același timp și nu reușesc mai niciodată. La ce familie mare e, nu mă mir că întotdeauna e cineva după colț care să-i observe.
Evident că nu putea lipsi o zgripțuroică; după cum am mai zis și cu altă ocazie, de la prea multă miere, ți se lasă… Însă e minunat că ambele familii au suflet și sunt empatice. Cei din partea băiatului nu sunt niște ”fomiști” care vin cu lista de obiecte și suma de bani pentru zestre.
 
Încă un lucru ce merită menționat: replicile sunt pe alocuri foarte poetice și în același timp pline de metafore și subînțeles. Foarte bine scrise în unele locuri!
Distribuția este foarte bine aleasă și tuturor li s-au potrivit rolurile mănușă.
 
Ceea ce consider eu un mare minus e faptul că filmul e prea lung pentru povestea pe care o tratează. Puteau să concentreze liniștit în 2 ore jumătate.
 
Melodiile nu sunt o capodoperă, însă Mujhe Haqq Hai se ridică peste celelalte.
Versurile traduse ale melodiei în cauză le găsiți AICI.
 
Aștept părerile voastre despre film, cântece, orice are legătură cu această producție.
(Dacă sunteți de acord, săptămâna viitoare mi-ar plăcea să discutăm despre My Name Is Khan.)
 
 

7 Comments (+add yours?)

  1. Madalina Manea
    Jul 25, 2016 @ 21:47:41

    Este un film care te unge pe suflet,un film de dragoste care te impresioneaza si iti arata ce inseamna sa fi om, puterea dragostei si a compasiuni umane intr-o civilizatie cu traditii frumoase.Pacat ca nu stim sa invatam din film.

    Reply

  2. pufa1pufa2
    Dec 01, 2013 @ 15:29:58

    Si eu sunt de acord ca urmatorul film sa fie ,, My name is Khan”

    Reply

  3. pufa1pufa2
    Dec 01, 2013 @ 14:50:24

    Este un film la care am admirat simplitatea si naturaletea scenelor. O poveste realista dintre 2 tineri care , desi adusi impreuna de traditie , sfarsesc prin a se indragosti frumos si candid unul de celalalt.
    Mi-au placut si mi-au ramas in minte doua momente:
    1.) Cand Prem simte ca nu poate face fata negocierilor cu japonezii ( parca , l-am vazut acum 3 ani si citez din memorie ) si gaseste suport in discutia cu Poonam.
    2.) Scena finala a filmului , cand dupa nunta , Prem nu o lasa pe asistenta sa-i schimbe pansamentul lui Poonam spunand ca ,, acum , el are tot dreptul sa faca acest lucru ”.Mai frumos de atat nu cred ca se putea exprima puritatea si intensitatea sentimentelor dintre cei 2

    Intr-un cuvant , mi-a placut filmul , mi-au placut actorii ( foarte frumosi amandoi ) iar actiunea m-a dus in anii de liceu cand parca la fel de stangaci se infiripa o idila.

    PS.
    Imi cer scuze ca nu am avut timp sa revad filmul iar amanuntele au fost doar cele ce mi-au ramas in memorie.

    Reply

Lasă un comentariu

