Cum e cu serviciile de curierat…


Am descoperit ieri (încă o dată) de ce e atât de greu să faci ceva în România.

Mă tot întrebam de ce e atât de greu să se cumpere filme indiene prin comandă și am descoperit motivul: taxele firmelor de curierat.

Să ne înțelegem, nu acuz pe nimeni și nici nu țin cu nimeni, ci doar vă prezint niște observații:

Să luăm, spre exemplu, o persoană care locuiește în Timișoara și a comandat 4 produse cu valoarea aproximativă de 35 de lei. Am verificat taxele de curierat pe site-ul uneia dintre cele mai mari firme din țară și cifrele m-au descurajat complet: 36 lei. Asta înseamnă că omul plătește dublu și că de fapt, nu plătește doar produsele, ci și benzina.

Ei bine, înțeleg perfect că și pentru firmele de curierat e foarte greu să supraviețuiască în situația în care prețul carburanților tot crește, trebuie întreținut parcul auto și plătiți salariații (plus probabil multe alte cheltuieli despre care nu am idee). Deci e perfect logic, de fapt chiar ieftin, dacă stai să te gândești că nu aștepți o săptămână, vine coletul la tine acasă. Să nu uităm și că e o distanță mare.

Apoi am făcut un alt calcul: m-am uitat și eu ca un curios pe un mare site care vinde printre altele DVD-uri. Ghici ce? Prețurile pentru DVD-uri erau în jurul sumei de 50 lei/bucată. Dacă facem o comparație între cazul de mai sus, cu persoana din Timișoara și cele 4 produse ale sale, ajungem la următoarele sume:

 

4 DVD filme indiene = aprox. 40 lei                         4 DVD filme americane = 200 lei (50 leix4 bucăți)

Taxe curierat = aprox. 40 lei                                      Taxe curierat = posibil 0 (unele magazine online oferă transport gratuit pt comenzi                                                                                                              peste o anumită sumă)

Total: 80 lei                                                                       Total: 200 lei

 

Concluziile le trageți voi!

Vă las în compania trailer-ului:

2 Comments (+add yours?)

  1. olga
    Nov 15, 2013 @ 05:47:11

    Buna.
    Am patit-o si eu.La 45lei pretul dvd-urilor comandate am platit 35lei taxa de transport,in Bucuresti,in conditiile in care,firma de curierat se afla la 15-20min. distanta,fata de locuinta mea.Initial am refuzat comanda crezand ca s-a strecurat vre-o greseala,apoi am vb cu cei de la ,,filme indiene” si nu era nici o greseala.Chiar ma intrebam cat platesc cei din tara daca eu la ,,botul calului” am platit atata transportul.Altadata am sa ma duc la sediul firmei sa le ridic,daca mai fac vre-o comanda.

    Reply

Lasă un comentariu

