Cum a fost la premieră?


JAB-TAK-HAI-JAAN-SONGS

(Deși niciodată nu se începe o propoziție cu ”păi”, mai cu seamă un paragraf, azi am să încalc regula de aur!)

Păi, a fost unic! A fost altceva! Încă sunt convinsă că este irepetabil, poate și pentru că a fost seara premierei sau pentru că eram eu hiperactivă cu nivelul adrenalinei la cote comatoase. Deși a fost a treia oară când îl vedeam în cinema, de data asta a fost experiența autentică, nepervertită de nimeni și de nimic, sorbind fiecare secvență, fiecare cuvânt, fiecare acord. Imaginea a fost IMPECABILĂ, iar sunetul perfect! Îți bubuia puțin sufletul, dar suficient cât să fie confortabil. Melodiile răsunau cu și mai mare veselie parcă, iar culorile filmului parcă desenau în mintea mea un curcubeu ca în poveștile irlandeze cu spiriduși care își caută aurul la capătul lui.

dovada că merge!

dovada că merge!

Nu pot exprima în cuvinte emoțiile pe care le-am simțit poate pentru că nu am talentul literar necesar sau poate fiindcă sunt mult prea personale și așa trebuie să rămână. Cert este un lucru: deși îl vedeam a nu știu câta oară (acum îmi pare rău că nu am contabilizat) mă zgâiam la ecranul ăla ca o proastă de zici că n-am văzut în viața mea un film indian. Acum, că-mi aduc aminte, mi-e milă de domnul care a stat lângă mine în sală… Ba vorbeam singură, ba râdeam ca apucata din cele mai mici detalii (probabil deloc amuzante pentru alții fiindcă nu înțeleg hindi), ba mormăiam replicile înainte să fie rostite de actori sau la unison cu ei, respectiv cântam de mama focului. Sper doar că nu l-am disperat… Sărmanul om, nevinovat, s-a trezit lângă el cu o nebună care a stat până la ultimele secvențe din generic cântând cu vocea ei de cioară (aproape urlând, că doar sonorul e tare în sală)…

Acum că m-am bucurat cu adevărat de film, ca un spectator obișnuit, am reușit să las de-o parte orice grijă, orice frică, orice nesiguranță și să intru în lumea a căror uși mi se deschideau pentru prima dată în țara mea, în orașul în care trăiesc, în timpul vieții mele!!! Am văzut cu ochii mei efectul filmului asupra însoțitoarei mele: după o zi de muncă, după o săptămănă nebună, după nervi peste măsură, primele cuvinte după terminarea spectacolului au fost ”pe ăsta mai trebuie să-l văd o dată!” în condițiile în care aceeași persoană a concluzionat, după ce a văzut același film până la începutul melodiei ”Challa”: ”mamă ce plictis… da mult mai cântă ăștia… las că-l văd altă dată…” (și nici că l-a mai văzut, până la premieră).

După ce v-am binedispus, să trecem la partea dureroasă și anume la realitate:

Cum a fost la premieră? După mine, a cam bătut vântul vineri. Sala a fost doar pe jumătate plină și unii au venit ca să își verifice mail-urile pe tabletă, că acasă nu pot să facă așa întuneric (după cum bine spunea cineva).  Evident, nu acuz pe absolut nimeni și nu sunt în măsură să judec, ci doar expun ceea ce am observat. De fapt, cred că judec, da, de ce să nu recunosc? Asta e, să mi se rezerve focul gheenei…

încă nu veniseră toți...

încă nu veniseră toți…

Treaba stă în felul următor: foarte mulți fani de pe rețelele de socializare s-au bătut cu pumnul în piept că vor face coadă la casă. Îi întreb pe această cale: unde ați fost aseară? Nimeni nu i-a întrebat când vor merge, important este să meargă cât va fi difuzat. Așa că data viitoare, înainte de vorbe mari, mai întâi fie cântăriți lucrurile, fie vă abțineți. Mulți sunt cei care, din câte înțeleg, mor de ciudă că e numai în capitală – fapt neadevărat de altfel. Punem mâna pe șoarec, dăm nește click-uri și cetim programul lansărilor; și dacă nici așa nu ne-am lămurit, folosim ceea ce se numește internet, care nu s-a inventat numai pentru a ne posta poze pe Feisbuc sau pentru a pirata tot ce mișcă, ci pentru informare!, utilizăm așa numitul Goagăl să vedem programul/numărul de telefon al cinematografului din orașul în care trăim sau cel mai apropiat de noi.

Sunt extrem de curioasă de prezență în zilele ce urmează, atât în ”buricul pământului”, cât și în provincie. Iar dacă se va dovedi (încă o dată, ca în multe alte cazuri) că ea lipsește, este clar că România, așa schiloadă cum e, își merită aleșii și soarta din toate domeniile! Cât despre cei care NU pot să ajungă la un cinematograf dar strigă sus și tare că sunt fani: este interesant cum aveți internet să strigați că nu puteți merge la cinema; ăla e pe bomboane, nu e tot pe bani? O să ziceți că sunt răutăcioasă; poate sunt și în nemărginita mea proastie nu-mi dau seama. Nu vă faceți griji, e păcatul meu. E prima dată când cineva s-a gândit să ne facă o bucurie și nu vreau să mă gândesc câți bani, timp, nervi, energie a investit omul ăla numai ca să intre și Românica noastră în rând cu marile țări europene. Și mi s-ar rupe sufletul să știu că visul lui s-a destrămat din cauza comodității compatrioților săi. NU, nu din lipsa banilor! Sunt convinsă de asta și nici Dumnezeu nu mă poate face să mă răzgândesc!Nici nu vreau să mă gândesc prin câte negocieri a trecut pentru că ȘTIU faptul că cinematografele nu l-au primit cu ”poftiți! sigur că da! mâine la prima oră!”.  Pentru cei care interpretează articolul ăsta ca un elogiu adus directorului firmei: poate că asta și e (deși după umilele mele cunoștințe literare, nu așa arată un elogiu). Având în vedere că atunci când respect pe cineva, o spun cât de public pot, DA, merită toată aprecierea mea și a altora!

Un singur lucru mai am de spus: sper ca cel de Sus să nu mă dezamăgească pentru că nu a făcut-o niciodată. Încă am încredere în sufletul românului ăla bun, frumos (nu fizic), deschis (la minte), simpatic, neaoș! Dar dacă treaba nu iese, cei care s-au bătut în piept cu faptul că nimeni nu e mai FAN ca ei (de zici că are unitate de măsură) vor fi cei direct răspunzători de eșec și respectiv de privarea celorlalți de a vedea ceea ce și-au dorit poate o viață întreagă.

Închei prin: ”sabr ka phal meetha hota hai.” Râmăne de văzut dacă se aplică în acest caz.

Pentru detalii, accesați: Filme Indiene sau Filme indiene-hindi (ambele sunt paginile oficiale ale firmei)

PS: să nu vă închipuți că am să răspund comentariilor jignitoare/lamentative/cu scuze😀 (nu cred că va fi cazul; am doar oameni minunați pe blog😀 )

18 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya
    Nov 20, 2013 @ 21:41:16

    Ei bine, a fost super!!!Din pacate la avanpremiera nu am putut ajunge, insa premiera chiar n-aveam de gand sa o ratez! Si fericirea continua, cei de la BML avand planuri mari si realizabile, mai ales cu ajutorul iubitorilor de filme indiene.

    Pe de alta parte, as fi savurat oricum vizionarea acestui film in cinema, dar cand si compania este pe masura… atunci satisfactia nu poate fi decat la superlativ.

    Pentru mine, a reprezentat totodata si cunoasterea unei prietene de pe Facebook si inainte de FB de pe un forum dedicat Bollywood-ului, dupa 6 ani, ni s-au intersectat drumurile… premiera acestui film, a adus numa’ de bine!

    Reply

  2. pufa1pufa2
    Oct 30, 2013 @ 08:11:45

    Aseara , mi-am luat carjele si sotul si am fost la film.A meritat.Sa vezi un film de talia lui JTHJ care are momente muzicale memorabile si peisaje de-ti taie respiratia , pe ecram mare , este o experienta FOARTE PLACUTA ! Si ce daca am fost numai 15 persoane in sala,desi tebuie sa recunosc faptul ca mi-ar fi placut sa fim mai multi . Chiar si asa , s-au auzit hohote de ras la momentele comice , expresii de teama cand actiunea lua o intorsatura neasteptata si nici chiar musca nu mai bazaia cand tensiunea era la cote maxime.Nimeni nu-si verifica mail-ul , nimeni nu a facut comentarii deplasate .Toti am stat pana la finalul finalului si am plecat cand s-a albit ecranul , iar fiecare avea pe chip o expresie de bucurie .Se vedea ca au venit la film pt.ca au vrut sa-l vada si pt. ca apreciaza filmul indian . Iar eu consider ca am avut noroc sa vad filmul in aceasta companie.
    Nu stiu cum va fi catalogata aceasta prima incercare de a introduce filmul indian in cinematografele din Romania , dar as vrea sa stiu .Nu stiu daca pt. BML a fost un succes sau un esec , dar as vrea sa stiu.Nu stiu daca vom mai avea si alte filme indiene la cinema dar VREAU SA CRED ca vor urma .

    Reply

  3. Trackback: Recomandari cinefile saptamanale
  4. Geo
    Oct 23, 2013 @ 18:21:47

    Poate ca ai inteles gresit ceea ce am vrut sa spun, incercam sa vad si punctul de vedere al altora. Mai este si faptul ca entuziasmul tau, binevenit de altfel, este atat de mare incat incepi sa vezi lumea cu alti ochi dar cu ocazia asta ai ridicat si standardele pentru ceilalti din jurul tau. Nu intelege gresit, cinematografele amintite sunt binevenite dar atunci cand esti deranjat mai mereu de conversatiile altora, de telefoanele si convorbirile telefonice care par sa nu se mai termine, chiar si de alte lucruri, preferi sa nu mai frecventezi astfel de locuri. Din acest motiv am preferat un cinematograf ca si Patria unde ma duceam in timpul saptamanii si imi gaseam un loc cat mai departe de altii, mai ales ca de multe ori sala era aproape goala; fac o paranteza si spun ca multe filme nu aveau spectatori. Sunt sigur ca pentru multi nu este vorba de bani din moment ce unii celtuiesc sau mai bine spus irosesc acesti bani in doua zile, pe tigari sau mai rau. Nu am spus deloc ca eu nu m-as fi dus daca eram in Bucuresti, ba din contra, la cat te-ai straduit sa raspandesti vestea, numai pentru asta as fi mers. Sincer, inainte sa pui tu acest articol pe blog, nu ma asteptam sa nu fie oameni la un astfel de film indian. Inainte erau salile pline dar asta se intampla acum foarte multi ani in urma iar dupa cum am spus mai sus, multe filme in ziua de azi nu au spectatori. Nu stiu care sunt persoanele de care ai spus ca sunt mai fani decat altii si care nu s-au prezentat, probabil cele de pe retelele de socializare precum facebook (pe care nu le vizitez) dar fan bollywood inseamna sa vizionezi filme indiene saptamanal, cum o fac cei din India, mai ales ca bollywood are peste 800 de productii anual. Noi romanii suntem la polul opus, nu mai vizitam cinematograful in general iar daca-l vizitam, trebuie sa ne asiguram ca filmul e sigur 3d si de un anumit gen. Nu te supara pe mine pentru ca am incercat sa vad si punctul de vedere al celorlalti si probabil ca am esuat lamentabil dar am incercat si eu.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Oct 24, 2013 @ 18:01:40

      sper din toată inima că nu te-ai gândit vreo clipă că te-am criticat; ca și tine, mi-am exprimat o opinie; nu trebuie să fim de acord unii cu alții😀 cât despre standarde, așa cum eu nu mă încadrez în standardele unora, tot așa nici alții nu se încadrează în ale mele😀 simplu!

      Reply

  5. Geo
    Oct 21, 2013 @ 12:12:50

    Incep si eu ca tine cu pai… pai sarmanul om de langa tine nu o sa mai mearga in veci sa vizioneze filme indiene.🙂 Glumesc desigur, eu ma bucur cand cineva e atat de entuziasmat de un film. Critica este si ea binevenita si la locul ei.

    Am sa deviez un pic de la subiect pentru a arata cum stau lucrurile la noi si din alt punct de vedere. O experienta oarecum similara am avut-o cu ceva ani in urma in Brasov. Cred ca prin ’95, nu mai tin minte exact anul, cativa oameni s-au straduit si au organizat festivalul sau saptamana filmului spiritual, nici aici nu mai tin minte exact numele dar stiu ca a fost unic in tara. Au fost aduse la cinematografele din Brasov filme artistice din intreaga lume, filme rare si deosebite si se schimbau parca la doua zile. Am fost la cat de multe am putut dar ca sa-ti dau un exemplu, la filmul Calauza a lui Tarkovsky cred ca am fost aproximativ cincisprezece persoane in sala iar la sfarsit cred ca am ramas jumatate.Pe cand pe mine m-a impresionat foarte mult, pe altii i-a plictisit teribil. Am fost si eu dezamagit la randul meu pentru ca am vazut cum lumea nu era interesata si stiam ca din aceasta cauza nu o sa se mai repete asa ceva. Acum fizic este imposibil pentru intre timp toate cinematografele din Brasov au fost desfiintate dar din fericire in noua era avem acces la aproape orice film in orice format posibil. Asa, cu cinematografele din Brasov, ele au disparut si multi ani Brasovul nu a avut cinematograf. Penibil, nu? Oras mare, fara cinematograf, de fapt fara multe alte lucruri. Lumea intre timp s-a adaptat aici, home cinema, dvd-uri, mai noi serviciile platite online etc. Era de asteptat ca intr-un ora mare, cu multe lipsuri, sa se construiasca un mall… ca doar de mall-uri nu mai duceam noi lipsa dar cu ocazia asta avem cityplex. Inca o data dezamagit pentru ca cine merge la cinema la mall, merge pentru a-si etala prietena/prietenul, telefoanele si mai nou tabletele, pentru a purta conversatii la telefon si orice altceva numai legat de film nu. Personal nu doresc sa ma asociez cu astfel de oameni. Acum te-am lamurit si de ce nu vine acest film in Brasov.
    Cat timp am fost in Bucuresti, am incercat si acolo sa evit mall-urile si cinematografele astea asa-zis moderne, din aceleasi motive. Cinematograful meu favorit din Bucuresti, timp de multi ani de zile, a fost Patria… cinematograf mare, confortabil, decent, pret mic, chiar am vazut ca este in lista de cinematografe unde o sa ruleze filmul de mai sus si poate ca atunci o sa fie mai multi oameni. Cineva mai sus spunea ca a mers cu toata familia si ca a fost nevoie de un efort financiar considerabil. Presupun ca mai exista multe astfel de familii dar care prefera sa cumpere dvd-ul pentru ca e mai ieftin si il poti viziona de cate ori doresti, desi experienta din cinema este de neegalat.
    Am tot auzit de la oameni ca nu le place muzica si dansul din filmele indiene, ca prea mult se intind cu ele. Poate ca eu sunt pe dos dar eu ma uit in primul pentru ele. Unii spun ca toate filmele indiene sunt la fel, acelasi subiect simplu. Filmul de ma sus nu are un subiect simplu, unde sa-i intuiesti finalul urmarind doar zece minute din film, de fapt nici macar dupa jumatatea filmului. Mai sunt altii care asociaza India cu tot felul de alte lucruri negative si sunt reticenti in a merge la un astfel de film. Mai sunt si fanii de care ai amintit mai sus dar in cazul lor se aplica vorba, nu crede tot ce se scrie pe internet. Lumea mai intai trebuie educata. Un prim pas ar fi ca cei care au fost pentru prima data la un astfel de film si au fost placut impresionati, sa-si convinga prietenii sa-l vizioneze la randul lor.
    Vad ca iar am scris mult si pe langa si nu reusesc niciodata sa fiu succint. Ideea e ca nu stim ce ne rezerva viitorul si ca lucrurile se rezolva in timp, chiar daa nu asa cum ne dorim.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Oct 21, 2013 @ 15:12:23

      am să încerc să fiu succintă, dar probabil că nu îmi iese; multe vorbe goale; am tras concluzii (chiar și dacă pripite, dar pe care mi le asum) în legătură cu multe persoane pe care le cunosc și care se auto-proclamă fani filme indiene, dar care încă nu au dovedit că sunt; nu mă interesează ce fac cei cărora nu le plac filmele hindi pentru că îi înțeleg perfect: cum eu nu m-aș duce la un horror nici să mă pici cu ceară, nici ei nu s-ar duce la bollywood – nimic mai cinstit! dar mai cunosc și puține persoane care vor merge probabil la film numai pentru că le-am împuiat eu capul (tot respectul); cât despre mall-uri: sunt binevenite pentru că parțial aduc cultură – important este ca omul să poată extrage cultura aia din marea de kitsch; că dacă ne-am lua după publicul care frecventează anumite locuri înseamnă că nu ar trebui să ies din casă în veci (cocalari și în RATB și în metrou, și la facultate și pe stradă; mall-urile măcar sunt sincere că asta e destinația lor) și la urma urmei, și eu pot părea cocălăreasă în ochii altora, nu sunt eu etalon în comportament, inteligență sau altceva (acum m-a deranjat ipocrizia mai mult ca oricând, așa că am luat atitudine); cât despre bani: să îmi zici că nu ai 25 de lei să te duci O DATĂ la filmul produs de industria pe care spui că o adori e deja peste puterea mea de înțelegere – în timpul săptămânii e mai ieftin și în plus nu toate cinematografele din țară practică prețuri piperate; stundenții și elevii au reducere; dar e mai simplu să aștepți filmul la TV și pe urmă tot tu te plângi că firma aia nu face nimic, ci își tot găsește scuze de cât de greu îi e; păi dacă tu nu susții cauza, o susține eterul? eterul săracul nu are prezență fizică, deci nu se pune… ar fi muuuulte de spus, dar am obosit și am tras concluzii dureroase; asta e, una caldă, una rece! numai bine!

      Reply

  6. Florry
    Oct 20, 2013 @ 08:18:30

    Nimeni nu putea sa exprime asta mai bine decat tine !🙂 Speranta moare ultima totusi…

    Reply

  7. gtudor
    Oct 20, 2013 @ 07:20:50

    Te rog eu nu ne mai certa asa. Da, imi place India dar nu si filmele infiene. Drama fortata , catecele multe si luuuuuuungi ma plictisesc inaunte de a reusi sa fiu captata de subiectul in sine. Si de aici vine lipsa de interes pt filmele indiene. Unele poate sunt bune dar tot nu ma tenteaza atata timp cat sunt inserate cantece menite sa prelungeasca timpul la infinit. Te-ai pripit, dupa parerea mea, sa judeci dupa propria-ti pasiune. Judecata se face de obicei echidistant…. altfel nu e judecata dreapta. Parerea mea.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Oct 20, 2013 @ 09:18:48

      este mai mult decât evident că nu ai înțeles NIMIC din ce am scris; te sfătuiesc să mai citești o dată articolul, de data asta cu mai multă atenție!

      Reply

      • gtudor
        Oct 20, 2013 @ 15:55:18

        Ti-am urmat sfatul di am mai citit inca o data articolul. Asa ca drept raspuns ma voi folosi de cuvintele tale:” Dacă treaba nu iese, cei care s-au bătut în piept cu faptul că nimeni nu e mai FAN ca ei (de zici că are unitate de măsură) vor fi cei direct răspunzători de eșec și respectiv de privarea celorlalți de a vedea ceea ce și-au dorit poate o viață întreagă” .
        Daca eu chiar nu am inteles NIMIC…
        Succes in continuare ca imi esti draga si te urmaresc cu interes.

  8. carmen
    Oct 19, 2013 @ 18:50:51

    Eu la premiera nu am fost ca am lucrat dupa amiaza. In schimb azi am fost impreuna cu baietii mei. Chia acum m-am intors si trebuie sa spun ca am fost foarte bucuroasa ca am putut sa il vad. Intradevar a meritat sa vizionez pe un ecran mare si cu o acustica deosebita. Mi-a placut subiectul, A atins probleme delicate de suflet de constiinta de credinta, de dragoste , puritate . Alaturi de aceasta si actorii au jucat cum era de asteptat foarte fain. E pentru prima data cand vizionez la un cinematograf un film indian si intradevar a fost deosebit , Dar poate ca ziceti ca eu sunt fan filme indiene si de aceea, Dar baietii mei care au fost cu min e si sunt tineri si nu au pasiunea mea au fost si ei incantati de film si chiar cel mare a zis ca i-ar mai place sa il vada o data. .
    Si azi la spectacolul de la ora 18 au fost putini spectatori. Dar eu cred ca singurul motiv este pretul destul de mare pentru un spectacol de film comparativ cu bugetele familiilor. E adevarat confortul si calitatea filmului vizionat este de cea mai buna calitate, dar si pentru mine a insemnat un efort suplimentar financiar, pe care n-o sa mi-l permit tot timpul, mai ales ca nu merg singura ci cu familia.
    Multumesc foarte mult pentru informatie, si te rog sa ne ti la curent si in continuare cand mai apar filme .

    Reply

    • Hedwig Silver
      Oct 19, 2013 @ 19:35:34

      mă bucur tare mult că ați ajuns azi; știți foarte bine (mai bine ca mine) că cei cu gura mare sunt întotdeuna cei care nu fac nimic; și credeți-mă că dacă socotim cât dai pe o masă într-un mall (ca să nu mai zic de alte cumpărături) sigur depășește prețul biletului😀
      îmi pare tare bine că v-a plăcut, atât dumneavostră, cât și familiei; numai bine și vă țin la curent!

      Reply

  9. Emily Rose
    Oct 19, 2013 @ 17:49:06

    foarte interesant articolul,chiar imi place cum iti exprimi ideile si sunt de acord cu ele,filmele indiene merita mai mult de o sala de oameni❤ nu inteleg de ce nu au putut sa vina,sau macar sa ofere incurajare ..!!!
    Eu una nu am putut fiindca este si distanta foarte mare si parintii nu ma pot lasa😦 dar oricum filmul este exceptional si nu trebuie ratat !!❤
    Felicitari pentru postare :*

    Reply

Lasă un comentariu

