Filme indiene 2013: ”CHENNAI EXPRESS” (review)


Chennai_Express

ACȚIUNE: Îmi pare nespus de bine când mă înșel amarnic. În mintea mea, filmul se rezuma la un Chulbul, varianta uțor urbano-intelectuală, care face glume proaste pe tot parcursul rulării și care fuge mâncând pământul de niște gorile lânoase. Nici că puteam greși mai tare! E de fapt un film distractiv, alert, la care nu trebuie să îți folosești prea mult creierul. Dacă însă vrei să prinzi subtilitățile lingvistice, atunci trebuie folosit instrumentul datorită căruia nu îți plouă în gât. E comedie de calitate, făcută inteligent. Jocurile de cuvinte sunt savuroase, iar permanentul tango dintre hindi și tamil e magistral. Glumele ieftine nu strică deloc unitatea filmului; cred eu că sunt binevenite – autocritica și autoironia sunt sănătoase. Mi-au plăcut la nebunie scenele de karaoke improvizat cu versuri ad-hoc, inspirate din situațiile penibile sau periculoase în care se aflau personajele – excelent scrise! Aș fi vrut mai multe astfel de momente!!!

Recunosc că m-a ofticat nehotărârea eroului – însă bănuiesc că asta era și ideea – îmi aduce aminte de copilărie când maltratam florile pentru un scop, cică, nobil: ”mă iubește, nu mă iubește; mă iubește, nu mă iubește…” Doar floarea mai lipsea, că armata de gorile lățoase era la datorie.

Îmi lipsește drama, dar având în vedere că e o comedie, nu am nimic să-i reproșez domnului Shetty. Shahrukh Khan și Deepika Padukone joacă excelent, iar accentul ei este nemaipomenit. Puținele momente serioase și emoționante sunt dozate corect, reamintindu-ne de substratul moral al filmului, îndemnându-ne să trecem dincolo de suprafața ludică și să descoperim lecțiile de viață. Nu uită, așadar, nici de latura didactică.

MUZICA: mediocră. Titli mi se pare cea mai reușită melodie; Tera Rastaa Main Chodoon Na – versuri simple, dar pătrunzătoare – e de asemenea plăcută urechii. Restul, pentru a distra publicul.

VERDICT: o foarte plăcută surpriză! BRAVO! 4/5

13 Comments (+add yours?)

  1. Scorpya Cristina
    Jun 07, 2016 @ 11:56:19

    Primul film de tip “masala” care mi-a placut! Si eu chiar nu sunt fana lui She(i)tty😀, dar aici a facut o treaba buna… pacat ca pentru DILWALE s-a incapatanat sa faca el pe naiba-n 4 si a iesit un fas, povestea secunda, ceea ce a reusit sa traga filmul in jos!

    Reply

  2. cristina
    Nov 25, 2013 @ 10:54:36

    am vazut si eu filmul si mi-a placut. mi-au placut momentele in care ei comunicau prin cantec si fraza pe care Rahul a spus-o la sfarsit : “1635 de dialecte
    sunt vorbite în ţara noastră. Dar azi am înţeles că cel mai
    important limbaj e – dragostea.”

    Reply

  3. pupa1pufa2
    Sep 10, 2013 @ 09:26:59

    Mi-a placut foarte foarte foarte mult recenzia ta:scurta si la obiect , cu subiect si predicat.Si mie mi-a placut filmul iar parerile cam coincid in mare masura.
    In schimb , sunt foarte foarte foarte INVIDIOASA pe tine , pt ca poti intelege subtilitatile de care vorbeai , pe care eu insa am reusit doar sa le intuesc , nefiind vorbitoare de hindi.
    Dar chiar si asa , cu o subtitrare mediocra ( cel putin ce am gasit eu pana acum pe net ) , filmul MERITA VAZUT.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Sep 10, 2013 @ 16:26:02

      îți mulțumesc pentru că îț-ai împărtășit opinia și mulțumesc pentru apreciere; important este că la urma urmei ai văzut filmul😀

      Reply

      • pupa1pufa2
        Sep 11, 2013 @ 13:04:44

        Fiind fan SRK si urmarindu-i cariera (si nu numai) din 2003 , cand am vazut filmul ASOKA , este imposibil sa-mi scape ceva despre el.
        Dupa mine ,ASOKA este un film emotional, tandru , duios, romantic ,crunt , terifiant , groaznic de crud: intr-un cuvant , este un film de referinta al cinematografiei indiene all times.

      • Hedwig Silver
        Sep 11, 2013 @ 18:17:14

        și eu sunt fană SRK😀; cât despre Asoka, fiind poate singurul film pe tema asta, e un film ce merită văzut

  4. alexandra_mihaela
    Aug 25, 2013 @ 01:30:17

    BUNA,UNDE IL POT GASII TRADUS, L.AM CAUTAT DAR NU.L GASESC

    Reply

  5. ramona
    Aug 14, 2013 @ 16:13:40

    superb, l-am vazut aseara.

    Reply

  6. ramona
    Aug 13, 2013 @ 11:14:34

    Buna unde l-ai vazut ca as vrea sa il vad si eu. Mersi

    Reply

Lasă un comentariu

