Gânduri… despre Islam


Știu că nu obișnuiesc să vorbesc despre altceva decât India, dar parcă am simțit nevoia să îmi dau cu părerea… Poate și pentru că, tangențial, are legătură cu India… M-au întristat foarte mult exploziile de la Boston; chiar mai mult decât atât, a avut loc o deflagrație și în Bangalore despre care nu există prea multe detalii.

Inevitabil, gândul mă duce către Islam… Iată poziția mea față de Islam. Admir cultura islamică, valorile și credința de nestrămutat a musulmanilor în Dumnezeu. Sufismul mă fascinează cu poezia și învățăturile sale.

De ce există totuși o puternică aversiune față de această religie? De ce este încă de pe acum considerată ca fiind motorul unor forțe ce ar fi stat la baza acestor recente tragedii, când este mult prea devreme să putem ajunge la o ipoteză?

Lumea tinde să rețină lucrurile urâte din viață, faptele rele, tragediile etc. deoarece acestea sunt cele care au un mai mare impact emoțional asupra ființei umane. Așa că în loc să țină minte lucruri frumoase precum tradițiile islamice, sentimentul de comunitate ce transpare de Eid, unitatea lui Dumnezeu, modul unic de a-l descrie pe Domnul prin cele 99 de atribute ale sale, lumea ține minte atentatele de la 11 septembrie, Londra, Madrid etc. Desigur, este perfect explicabil din moment ce nici o durere nu este mai cruntă decât pierderea celor dragi.

De ce dăm vina pe o comunitate despre a cărei implicare nu se cunoaște nimic? Ne-am obișnuit ca atunci când are loc un asemenea eveniment, peste câteva ore maximum câteva zile, să auzim că AlQaeda, talibanii, teroriștii, musulmanii (etichete peste etichete) au fost cei responsabili. Ce înseamnă terorist, taliban? (nu mă refer desigur la etimologia termenilor) Dacă nu ni s-ar fi întipărit în minte fumul, focul, cadavrele mutilate și sutele de răniți ar putea însemna orice. O floare, o carte, un munte, un râu, o mașină…

Și mă întreb de unde această mentalitate otrăvitoare? Un mare ”ajutor” îl are și mass-media. Cred că sunteți de acord cu mine că știri precum ”Un musulman a salvat un șofer de tir care a suferit un accident cumplit”, ”Moscheea X a intrat în Cartea Recordurilor cu cel mai mare număr de persoane adunate la rugăciune” sau ”O femeie cercetător musulmană a câștigat un prestigios premiu pentru progresele făcute în medicină” sunt fie inexistente, fie rarisime.

Oamenii uită sau ignoră cu desăvârșire faptul că și un creștin sau, de ce nu, un ateu, poate deveni un terorist. O tragedie, un declic, răbunare – rețeta perfectă pentru dezastru. Oricine, de orice confesiune, se poate transforma într-un animal după o suferință îndelungată. Aici se naște o nouă întrebare: de ce să ucizi oameni nevinovați, mai cu seamă în numele credinței?

Poziția mea este clară: nu am fost, nu sunt și nu voi fi niciodată de acord cu omuciderea, indiferent de motive. Consider că numai Dumnezeu are drepturi depline asupra ființei umane. În plus, viața este și așa foarte scurtă; de ce vrem să o scurtăm și mai mult este peste puterea mea de înțelegere.

Revenind la cei care se autodenumesc ”martiri” (întru numele credinței) – cred că marea majoritate a acestora e formată din oameni ușor influențabili (aici intră cei lipsiți de speranță, cei ratați, cei dornici de afirmare, cei ce caută atenție) – pe scurt, cei neîmpliniți în oricare domeniu ar fi acela. Principalii vinovați sunt aceia care răstălmăcesc preceptele islamice, falșii imami/învățători spirituali. Așa cum orice religie s-a confruntat cu falși profeți/guru/lideri spirituali, cu siguranță și Islamul are de suferit de pe urma falșilor imami, care probabil urmăresc interesul propriu (deseori financiar).

Islamul nu predică violența și răzbunarea în nici un fel. Dacă mă gândesc bine, nici o religie nu susține așa ceva, ci din contră: dragostea pentru aproape, înțelegere, toleranță, respect ș.a.m.d. veți spune că sunt nebună și islamofilă pe deasupra, însă vă asigur că nu este cazul. Respect toate religiile și încerc să nu le judec aspru deși trebuie să recunosc că nu pot să nu judec – dacă nu aș avea o poziție înseamnă că nu îmi pun întrebări; dacă nu îmi pun întrebări înseamnă că rămân în întunericul neștiinței.

Da, în Sfântul Coran scrie negru pe alb că răzbunarea trebuie dusă până la capăt, DAR numai atunci când ai fost atacat în însăși esența ființei tale – credința. Însă acest lucru nu se traduce în era contemporană cu masacrarea a mii de oameni care nu ți-au greșit cu nimic și a căror singură vină a fost să fie compatrioți cu vreun politician ”gură-spartă”. Sau cel puțin nu ar trebui… Da, este adevărat că în Coran scrie cu același negru pe alb să fie uciși toți cei care nu cred în Allah și care atacă Islamul în orice fel (incluzând atacul asupra unei persoane de crez musulman).

De obicei, în acest punct, cititorii se vor scandaliza. Vor începe injuriile, cuvintele de ocară, blestemele, fiecare cu ce e în stare… – comportament ce nu face altceva decât să alimenteze focul, în loc să-l stingă. Mărturisesc că și eu aș lua atitudine dacă s-ar pune problema integrității creștinismului.

Oamenii tind să ignore din neștiință ori cu bună știință următorul fapt: Sfânta Carte nu trebuie luată ad litteram deoarece acum nu se mai pune problema supraviețuirii religiei; ea deja s-a sedimentat de-a lungul secolelor. Coranul a fost revelat într-o perioadă tulbure, când Islamul era la începuturi și a avut multe de suferit de pe urma persecuțiilor. Veți spune că și creștinii au fost persecutați, dar asta nu i-a făcut teroriști. Corect, doar că situația populației majoritar islamice nu a fost atât de liniștită precum a creștinilor (și aici mă refer cu precădere la era modernă) – războaie, sărăcie, alte conflicte…

 

Ar fi mai sănătos ca oamenii să nu refuze educația; să citească, să se intereseze, să nu accepte nimic fără să pună întrebări, să nu se lase manipulați. Imaginea Islamului în lume nu ar fi atât de neagră dacă s-ar promova exemplele pozitive. Lumea ar fi mult mai fericită și liniștită dacă nu am fi atât de nervoși, dacă nu ne-am certa din orice prostie, dacă nu ne-am contrazice atât; nu zice nimeni că trebuie să fim mereu de acord, dar putem să ne contrăm și civilizat, iar umorul este o unealtă care deschide uși și detensionează. Ori dacă tot nu ne suportăm, decât să ne umplem de mizerie zilnic, mai bine ne-am ignora; dacă nici atâta putere nu avem, măcar să fim capabili să acceptăm că există și o altă părere decât ”A MEA”!

 

PS: departe de mine gândul că sunt vreo minte luminată; sunt o persoană obișnuită cu o părere…   

islam-art9

12 Comments (+add yours?)

  1. Ana
    Mar 16, 2014 @ 15:12:12

    a da si chestia cu al qaeda am auzit-o de la un agent CIA, sigur ca informatiile CIA nu sunt intodeauna plauzibile din cauza manipularii “de sus”, deci ramane la jdecata fiecaruia ce sa creada..

    Reply

    • Hedwig Silver
      Mar 16, 2014 @ 17:13:15

      sinceră să fiu, americanii au o imaginație bogată, din punctul meu de vedere, adevărul este întotdeauna la mijloc; orice s-ar fi întâmplat cu adevărat nu cred că vom afla vreodată… cert este că cei care au făcut asta intenționat nu aveau toate țiglele pe casă😀 ah și mulțumesc pentru comentarii, nu credeam că citește cineva ce scriu (aștept și altele😀 )

      Reply

      • Ana
        Mar 28, 2014 @ 13:27:43

        m-ai intrebat ce teorii mai circula despre 11 septembrie…stiu ca am vazut un documentar in care se prezenta faptul ca vinovatii erau o organizatie secreta evreiasca,uite un link—–http://www.filmedocumentare.com/inamici-inventati/

      • Hedwig Silver
        Mar 31, 2014 @ 14:14:18

        mulțumesc; sper să am timp să mă uit

  2. Ana
    Mar 15, 2014 @ 13:23:33

    De multe ori, se vorbeste despre teroristi si al qaeda sau cum ii zice, de fapt, un articol de pe CNN a declarat public ca acea organizatie nici macar nu exista ci ea e oarecum inventata si fals acuzata de atentate pe care nu le-a facut.( ca de exemplu cel din 11 septembrie care era pus la punct inca din 1990, chiar am vazut niste carti din anii 90 in care erau desenate cele doua turnuri din NYC si unul din ele era cuprins de flacari si era descris procedeul de atac). Povesti de adormit copiii cu al qaeda… E ca un fel de cal de bataie, se intampla ceva groaznic in occident, imediat poti da usor vina pe extremistii islamici. Exista probleme mult mai mari decat ce fac si ce vor musulmanii, dar occidnetalii impletesc lucrurile si ii vad pe musulmani ca fiind fanatici si periculosi. Eu nu stiu asa multe despre ei, dar fiecare cu ce a fost invatat sa creada. Si apoi, sa fii martir inseamna sa mori pentru credinta si sa consideri bucuria vesnica deasupra chinurilor si persecutiilor de scurta durata care iti pot pune in pericol mantuirea. inseamna dragoste aprinsa pentru Dumnezeu si invataturile Lui, inseamna jertfa. Sa fii terorist cred ca e o neintelegere a mesajului religios si o neascultare a constiintei.Daca si crestinii ar avea mai multa aprindere spre dreapta credinta nu ar cadea in atatea eresuri si iluzii tampite de gen new age si ar intelege mai bine unele lucruri.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Mar 16, 2014 @ 10:34:50

      toate bune și frumoase, dacă nu există al-qaeda atunci cum îți explici numărul mare de extremiști special antrenați pentru ”martiriu”? normal că există probleme mai importante decât terorismul, dar nu poți să-l ignori sau să te prefaci cănu există că turnurile gemene nu au căzut singure, de plictis că au stat atâta în aer… si in al doilea rand, nu cred ca viziunea crestina despre terorism si martiriu contează în vreun fel pentru un musulman pentru simplul motiv că musulmanul consideră cresdinul un ”kafir” din start… aici e problema de viziune din interiorul islamului cu privire la preceptele religioase și învățăturile Coranului, mesaj care este alterat de interpretările fanatice, războinice ale diverșilor imami, lideri religioși…

      Reply

      • Ana
        Mar 16, 2014 @ 15:07:57

        Eu imi recunosc profunda ignoranta in privinta doctrinelor si nu stiu ce inseamna un ‘kafir ” , din pacate.. Ceea ce vroiam sa zic in comentariul meu e ca multe evenimente din occident sun puse pe seama extremistilor cand de fapt, nu de fiecare data e asa. Si in legatura cu turnurile gemene, stim bine cine a fost in spatele atentatului…cauta informatii pe net sau in documentare serioase care isi iau angajamentul si respecta datoria de constiinta ca sa spuna in fata adevarul si o sa intelegi.

      • Hedwig Silver
        Mar 16, 2014 @ 17:09:08

        sunt de acord cu faptul că occidentalii tind să pună în cârca musulmanilor aproape orice; cert este că sunt nebuni, (îmi pare rău, dar după mine normali nu sunt) în fiecare religie, chiar și în ateism; cât despre atentatele 9/11, ce teorii mai circulă? așa ca să nu mor proastă😀

        trebuie însă să recunoaștem că extremism există (părerea mea, cel puțin)

  3. Olimpia
    Apr 19, 2013 @ 04:33:21

    Se intampla multe, in numele unui Dumnezeu pe care eu nu-l recunosc : Dumnezeul meu este intruchparea bunatatii si a iubirii nemasurate , El da viata si numai El o poate lua . Daca Dumnezeu este doar unul pe pamant , atunci de ce aceste interpretari abuzive si sangeroase ?

    Reply

    • Hedwig Silver
      Apr 19, 2013 @ 10:38:07

      eu cred cu tărie în pluralitatea părerilor și în libertatea credinței… pentru mine nu are importanță că unui Dumnezeu i se spune în 20.000 de feluri diferite când reprezintă același PRINCIPIU UNIVERSAL; însă după cum am spus, fiecare are dreptul la o părere și la a nu fi judecat/discriminat pentru părerea sa😀

      Reply

  4. Saghar
    Apr 18, 2013 @ 20:41:20

    personal, felicitari pt articol, sunt 100% de acord cu tot ceea ce ati scris aici… niciodata nu trebuie sa judecam inainte de a cunoaste! eu personal am o multime de prieteni musulmani, din Pakistan si India, si am observat ca sunt oameni foarte pasnici si iubitori… asa, by the way, ei ma intreaba in fiecare zi daca sunt obosita, daca ma simt bine, etc, in timp ce alte persoane care bat bisericile in lung si in lat si afirma ca sunt credincioase, -nu ma iau in serios nici cand sunt in spital… oricum, Dumnezeu ne-a creat pe toti, nu cred ca este important ca unii i spun Allah, altii Lord, altii Dumnezeu, important este cum il iubim, si ce atitudine avem fata de El si fata de oameni…

    Reply

Lasă un comentariu

