Workshop virtual HINDI


Dragi cititori,

Ştiu că titlul nu e unul prea fericit, dar voi explica pe îndelete în ce constă acest “workshop” (că tot folosim denumiri străine). M-am gândit, că dacă vă interesează, să fac un video cu scrierea unor cuvinte în hindi, dar acele cuvinte să fie alese de voi; cuvinte care vă plac sau nume sau chiar fraze scurte… Normal, nu mă apuc acum să transcriu melodii sau aşa ceva…

Când se vor strânge 10-20, încerc să filmez un video şi vedem dacă iese…

Aştept comentarii!😀

25 Comments (+add yours?)

  1. ♪♥♫◦°° Ankita°°◦♫♥♪
    Jul 03, 2012 @ 12:18:47

    de exemplu nume indiene traduse (in cazul in care acesta reprezinta un cuvant in hindi)

    Reply

  2. Flory
    Jul 02, 2012 @ 09:35:55

    cate cuvinte s-au strans?😀

    Reply

  3. Dessy Girl
    Jul 02, 2012 @ 04:33:12

    Eu chiar vroiam sa stiu cum se scrie in hindi urmatoarela propozitie: “Tu esti iubirea mea”.

    Reply

  4. Mariposa
    Jul 01, 2012 @ 15:57:50

    Cred ca ar trebui sa alegi expresiile nu neaparat de baza dar cele care sunt folosite mai des in filme.Precum :,,TE IUBESC!” ,,Zambet” ,,Iarta-ma!”

    Reply

  5. Flory
    Jun 30, 2012 @ 21:06:45

    Reply

  6. Flory
    Jun 30, 2012 @ 21:01:22

    am inteles :*
    te felicit ca ai rabdare sa stai sa explici la toate persoanele in parte. eu nu cred ca as putea. :*

    Reply

  7. Flory
    Jun 30, 2012 @ 20:49:49

    daca este cu scrierea lor…
    mereu am vrut sa stiu cum mi se scrie numele : Flory , Flori , Florenta
    si alte cuvinte , care la fel sunt curioasa cum se scriu: pyaar , mohabbat ( app: care-i diferenta dintre pyaar si mohabbat?) , namastte , maa , baugi/papa( nu stiu daca asa se scrie “tata”) , bhaya(frate-este corect scris?) , didi/behen ( la fel , care este diferenta?😀 ) , shukrya .

    si as dori sa mai stiu care sunt numeralele lor ( macar pana la 10😀 ) . cu literele noastre😀

    Am vazut ca tu , uneori , scrii si pe blog cu litere hinduse. cu ce program faci asta?

    Si scuze daca am cerut prea mult. :)…m-a cam luat valul😀

    Reply

    • Hedwig Silver
      Jun 30, 2012 @ 20:57:17

      deci… pyaar e din sanscrită şi muhabbat e din arabă; didi îi spune o soră surorii mari; behen e soră pur şi simplu: adică am o soră zici cu behen; frate e de fapt bhai – bhaya e alintul, diminutivul; şi papa şi baugi sunt la fel – pita ji e formal; nu folosesc nici un program, doar am activat limba hindi din word… există un video în care îţi arată cum să faci să activezi orice limbă

      Reply

  8. Flory
    Jun 30, 2012 @ 20:41:46

    scrise in hindi ( cu literele lor – nu stiu cum se numeste scrierea…tot ai zis dar n-am retinut denumirea) sau cu literele noastre …cum ar fi o traducere?😀

    Reply

  9. carmen
    Jun 30, 2012 @ 18:18:13

    Da, mi se pare faina ideea o sa ma gandesc si o sa scriu ce mi-ar place sa scriu in hindi. Eu am urmari un serial scris in paralel cu serialul difuzat la o telviziune indiana. A fost foarte faina povestea si am fost un cititor fidel si comentator asiduu. Datorita acestui fapt la sfarsitu acestui serial am intrat in legatura cu autoarea si am legat o frumoasa prietenie. Ne scriem din cand in cand si mi-ar place sa ii scriu si cateva propozitii ai fraza scurte. Eu din filme am mai prins asa cateva franturi si de multe ori ma bucur cand le aud si le inteleg. In anii acestia din urma de cand a devenit o pasiune sincera sa ma delectez cu muzica, filme si actorii hindi am constatat ca imi place tare mult melodicitatea acestei limbi. Uneori ma gandesc ca undeva departe in timp intre stramosii mei probabil ca au fost de undeva si de prin acea parte de lume. Eu cred ca e mai mult decat o pasiune e ceva ascuns din timpuri imemoriabile si iesit la lumina. Ceva din structura fina si delicata a unora dintre ei imi suna foarte placut si familiar. Daca imi amintesc bine facem cumva parte din familiia indo europeana. Desi de multe ori nu putem explica logic anumite perceptii mentale si sufletesti totusi cred ca exista o explicatie logica in toate.
    Succes in tot ceea ce iti propui si ma bucur ori de cate ori vi cu idei interesante, Tineretea si exuberanta ta sunt tonifiante , placute si daca nu acum poate mai tarziu si folositoare.
    Cu multa simpatie si consideratie Carmen

    Reply

  10. claudia
    Jun 30, 2012 @ 14:27:34

    ce ai spune pentru inceput de niste cuvinte usoare exemplu membrii familiei, buna ziua ,ce mai faci, multumesc, etc🙂

    Reply

  11. Dorothea
    Jun 30, 2012 @ 08:46:59

    Ar fi tare un video continand cat mai multe cuvinte care se termin in \”aalay\”.
    Vishvavidyaalay, Sangrhaalay, Pustakaalay, Mantraalay etc😀 (nu stiu de ce dar sunt cuvintele mele preferate si sunt curioasa cate altele mai exista😀 )

    Reply

Lasă un comentariu

