Impresii de la Bookfest 2012


Dragi cititori,

Amatoare de chilipiruri fiind şi având buget de studentă, ca în fiecare an, m-am prezentat şi eu la frumosul salon internaţional de carte. Spre deosebire de anul trecut, când a fost un adevărat furnicar, acum am constatat cu tristeţe că lumea… nu prea mai citeşte. Mall-ul şi terasele, cosmeticele şi ţoalele sunt mai “cool” decât cărţile…

Marile edituri româneşti, cu toate reducerile lor, au preţuri cam mari dacă stau să compar că acum există multe cărţi în limba de origine (de cele mai multe ori engleză) care sunt mult mai ieftine decât traducerile în română. Nemira, Polirom, Corint, All, Humanitas sunt printre cele mai scumpe; acum nu îi pot învinovăţi pentru treaba asta deoarece sunt convinsă că o editare de carte implică numeroase costuri; dar dacă ar mai lăsa din preţuri, ar avea vânzări mai mari şi am compensa şi ieftinirea (din moment ce ar fi cumpărarte multe volume).

Am asistat şi la o frumoasă lansare (pe care am şi filmat-o aproape integral). Să vă bucuraţi şi voi:

 

O duminică superbă!

4 Comments (+add yours?)

  1. Mada
    Jun 03, 2012 @ 10:11:50

    eu am fost special pentru editura Nautilius care, nu a participat😦. Anii trecuti cica au platit fara sa stie unde vor fi amplasati si le-a fost acordat un stand intr-un coltisor unde abia au fost gasiti. Iar anul asta au preferat sa stea cuminti acasa la ei dar au oferit reducere pe toata perioada bookfest-ului. Ieri am fost la magazinul lor si mi-am luat game of thrones ultima carte ambele volume si au fost mai ieftine decat de pe bookdepository sau de la Eminescu. Si au o gramada de carti in engleza, it was heaven for me😀

    Reply

  2. Alina
    Jun 03, 2012 @ 09:19:07

    Eu nu ma mai duc la astfel de evenimente din mai multe motive. De la ultimul am plecat cu doua reviste de rebus, pentru maica-mea, si cu o uriasa durere de cap. Crede-ma, editurile isi au socotelile lor si nu cititorii (si/sau autorii si traducatorii) sint pe primul loc. Reducerile sint derizorii, se lanseaza unii pe altii si autorii de curte, intr-o veselie, nu gasesti nimic din ce n-ai gasi si in engleza/franceza/germana, fara ororile de traduceri, etc. Editurile astea ar trebui sa-si dea doua palme si sa se reorganizeze.
    La ce sa ma bat drumul pin acolo, eu stind in Rahova? Ca sa asist, la Humanitas, la o lansare a junei Irimia, fiica mamei sale, care la rindul sau e amica lui Liiceanu? Dsoara are 30 de ani si la activ o carte de platitudini despre Buenos Aires, unde a locuit nu se stie pe banii cui.
    Lasa, prefer sa-mi iau carti online. Asa cum cred ca fac multi oameni.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Jun 03, 2012 @ 09:24:31

      asta aşa e; niciodată nu au fost cititorii, traducătorii sau autorii pe primul loc… eu în schimb mai am noroc să dau peste cărţi bune aşa că + pt mine😀; dar e păcat… cât despre lansările editurilor mari… mai bine mă abţin😀

      Reply

Lasă un comentariu

