Cu şi despre LIVEMOCHA


Dragi cititori,

Am descoperit şi eu că pot să mă înscriu pe LiveMocha. M-am gândit să fac un soi de recenzie pentru Hindi (că pe ăsta l-am încercat).

1. Scrisul (Learn) 
+ are scrisul în devanagari;
– cei care nu ştiu devanagari, nu vor învăţa prea multe
– transliterarea este un coşmar; nu sunt constanţi deloc – o dată e “a”, pe urmă e “aa”; în loc de “hai” apare “hay” şi muuuuuuulte alte gafe din această categorie.
 
2. Exerciţiile (Review)
+ bine gândite şi folositoare
– aceeaşi problemă cu scrisul
 
3. Tema scrisă (Write)
+ util şi bine gândit
 
4. Tema audio (Speak)
+ util şi bine gândit
– în pasajele de citit sunt foooooarte multe greşeli de scriere
– unele pasaje nu au transliterare
 
5. Corectarea:
Aici m-am ofticat rău; sunt persoane total neavizate care corectează teme după ureche; în mod normal tema ar trebui scrisă în devanagari – ceea ce nu se întâmplă… Indienii nu înţeleg transliterarea (fiecare o face după cum îl taie capul – de înţeles, pentru că ei nu au nevoie de aşa ceva în viaţa de zi cu zi; e ca şi cum ai traduce în română ce e scris în română ?!?!?!?!)
 
Un exemplu elocvent: astea sunt propoziţiile pe care le-am scris (pentru a fi corectate cică) – atenţie! temă scrisă!
“वह छात्रा है। यह आदमी दुकानदार/दूकानदार नहीं है। मैं अध्यापिका हूँ। आप डाक्टर नहीं हैं। ”           
Tipul care “mi-a corectat tema” zice: “you should have to concentrate your pronounciation” (îmi dă 1 la spelling, 2 la proficiency şi 1 la grammar)…. Vă las să trageţi singuri concluziile…
 
VERDICT: AŞA NU!!!
vă sfătuiesc, dacă doriţi neapărat să folosiţi site-ul, s-o faceţi pentru vocabular; lecţiile nu fac diferenţa între genuri şi numere (nu există exemple diferenţiate pentru masculin şi feminin puse una lângă alta spre a fi comparate…) şi multe alte chestii…
părerea mea e că e un site de amatori, iar corectorii sunt mai slab pregătiţi decât liceenii noştri (adică un inginer corectează gramatica….😦 )
 
Ar fi mai bine dacă aţi apela la cărţile în format pdf pe care le puteţi descărca fie de pe torrente sau de pe diverse site-uri; sunt cărţi de gramatică scrise de lingvişti sau profesori!

8 Comments (+add yours?)

  1. Indhyana
    Mar 19, 2012 @ 06:40:43

    Te rog frumos, poti sa postezi link-urile catre site-urile de pe care se pot descarca manuale/carti de gramatica limbii hindi? Ar fi cu adevarat utile.🙂

    Reply

    • Hedwig Silver
      Mar 19, 2012 @ 09:43:33

      dai un google search… sunt foarte multe… vezi ce-ţi place; uneori mai trebuie să cauţi şi pe cont propriu… ca să găseşti ce-ţi doreşti😀

      Reply

      • Indhyana
        Mar 19, 2012 @ 09:52:46

        Ai avut dreptate:) Intr-adevar, asteptam mura-n gura :D… Dar a fost mai bine sa caut singurica. Am gasit o chestie foarte interesanta, in limba engleza. O lucrare de 337 pagini, intitulata “Modern Hindi Grammar”, scrisa de Omkar N. Koul si publicata in anul 2008.🙂

      • Hedwig Silver
        Mar 19, 2012 @ 16:19:46

        de asta am zis să cauţi pentru că de exmplu ceea ce mie mi se pare accesibil ţie s-ar putea să ţi se pară complicat… mă bucur că ai găsit ceva util! spor la citit!

  2. Alina
    Mar 18, 2012 @ 08:29:56

    complet inutil nu cred ca e site-ul. numai citeva expresii daca inveti, si tot e bine. dar nu cred ca e recomandabil pentru cei care vor sa invete o limba de la zero, folosindu-se exclusiv de el.

    Reply

  3. Alina
    Mar 17, 2012 @ 18:56:44

    Eu m-am inscris pentru finlandeza, dar mi s-a parut o bataie de cap inutila. Oricum, de regula ma plictisesc repede de metode din astea de-a invata o limba. Sau orice altceva. Cred cu tarie ca un profesor nu poate fi inlocuit pe de-a-ntregul de nimic (carti, calculatoare, cursuri de tot soiul). Am abandonat site-ul asta acum vreo 2 ani, daca nu mai mult. Si uitasem de el…

    Reply

    • Hedwig Silver
      Mar 17, 2012 @ 19:11:12

      ştiam şi eu de ceva vreme de site, dar n-am avut curiozitatea să-l încerc; am făcut treaba asta pentru că din ce în ce mai mulţi pasionaţi de hindi mi-l recomandă… şi da, un profesor nu poate fi înlocuit (oricât de mult am vrea uneori)

      Reply

Lasă un comentariu

