Vă mai aduceţi aminte…?


Vă mai aduceţi aminte care a fost prima melodie indiană (hindi) pe care aţi încercat s-o memoraţi?

Aştept cât mai multe comentarii… Puteţi posta şi link-ul de youtube în comentariu😀

 

Aşa cum am promis, povestea mea:
Nu aş putea băga mâna în foc că a fost prima prima melodie; trebuie să fi avut undeva între 12-14 ani; nu eram încă în liceu. Atunci habar nu aveam ce înseamnă India, cum îi cheamă pe actori, cine cântă, detalii despre regizor etc. Îmi plăcea însă că erau coloraţi, veseli şi tragici în acelaşi timp şi că fiecare film avea un mesaj şi o poveste de spus. Deci, ca să n-o lungesc prea mult, ţin minte că aveam un caiet, pe care încă îl mai am, şi am încercat să scriu câteva din versurile melodiei “Kuch To Bata” (Phir Bhi Dil Hai Hindustani) – acum ştiu şi cum se numeşte filmul, şi melodia – a ieşit ceva în genul “cuch to pata are cuch to pata… honika nam hare care ka pata”….. OH DOAMNEEEE…… râd copios şi acum când mă gândesc… şi mai cochetasem şi cu “Bumro” (Mission Kashmir) – a ieşit ceva şi mai groaznic… oricum nu mai ţin minte…
 
Însă prima melodie pe care am încercat s-o memorez a fost “Main Hoon Na”; abia introdusese mama net-ul şi nu prea aveam habar ce minuni face; am scos melodia în format Real Media Player – pe vremea aia – eram prin clasa a 9-a… Mi-a luat cred că vreo lună… nu înţelegeam bine ce cântă… apoi am început să caut numele cântăreţilor; m-am prins târziu că erau şi versurile în Hindi (cu traducere în engleză pe net)… A fost o aventură pe cinste; acum, ca să văd progresul pe care l-am făcut, ascult melodiile din primele filme pe care le-am văzut (şi evident revăd şi filmele) şi-mi dau seama că subtitrarea mă îngrozeşte… O fi un semn bun?
 
 
 

16 Comments (+add yours?)

  1. ajnabi
    Feb 19, 2012 @ 11:24:35

    draguta povestea ;)) ce pacat ca eu nu’mi mai aduc aminte:(, dar mie mi’a fost mai usor pt ca ma foloseam de faptul ca stiam de la televizor numele filmelor in hindi si le gaseam mai repede ;)) multumesc pt ca ai spus povestea😀 si legat de faptul ca te ingrozeste subtitrarea … cred ca e minunat…ai facut performanta in cunoasterea :> oricum subtitrarea pt filmele indiene e ceva de genul …cum ar suna mai bine nu ce inseamna exact… ma distrez tare cand la melodii acelasi vers repetat il traduc diferit :))

    Reply

    • Hedwig Silver
      Feb 19, 2012 @ 12:20:38

      mulţumesc; frumoase sunt poveştile tuturor, mai ales că aşa am apucat şi eu să aflu cine cu ce a început; fidelii mei cititori, vă invit să sugeraţi şi alte teme de discuţie… în curând începe al doilea semestru din anul universitar şi nu voi mai avea timp să mă ocup de traduceri… aţi putea, în acest fel, compensa lipsa mea de pe internet😀

      Reply

  2. Raluca Dumitru
    Feb 18, 2012 @ 21:53:08

    Si deasemenea tot ceva gen “rucjaa o dil divane” a iesit :))) Dar acum este mult mai simplu sa retin versurile.😀

    Reply

  3. Raluca Dumitru
    Feb 18, 2012 @ 21:44:52

    Din cate imi amintesc, cred ca a fost “Ruk Ja O Dil Deewane”, din Dilwale Dulhania Le Jayenge. http://www.youtube.com/watch?v=ILbAmPbIYlQ😀 Cand am primit primul meu CD cu muzica indiana “Shahrukh.The King Khan”(2006)

    Reply

  4. andra
    Feb 18, 2012 @ 19:56:08

    prima melodie pe care am vrut sa o invat a fost om shanti om
    primele versuri …Dekho Dekho Hai Shaam Badi Deewani
    Dheere Dhere Ban Jaye Na Koi Kahani – 2
    Dilbar Hai Dilkash Hai Dildaar Nazare Hain
    Aaj Zameen Per Utre Kitne Sitare Hai
    Atlo Hosh Na Mi Danam, Hum Hai Dil Hai Aur Janam
    Bas Deewangi Deewangi Deewangi Hai
    Na Koi Rahe Sam Rahe Per, Yeh Ilzaam Lage Kisper
    Bas Deewangi Deewangi Deewangi Hai
    All Hot Gals Put Ur Hands Up And Say, Om Shanti Om
    All Comon Make Some Noise N Say, Om Shanti Om

    Reply

  5. carmen
    Feb 18, 2012 @ 17:16:22

    Si chiar l-am memorat……

    Reply

  6. Ibolya Horváthné Orbán
    Feb 18, 2012 @ 17:13:40

    Ich liebe dich…de pe discul mic al Naarghitei:DDD…

    Reply

  7. ajnabi
    Feb 18, 2012 @ 17:12:41

    :))nu e drept :)) :(( bine

    Reply

  8. carmen
    Feb 18, 2012 @ 17:12:29

    prima melodie pe care am incercat sa o memorez a fost refrenul de la
    Kuch Kuch Hota Hai

    Tum paas aaye, yun muskuraaye – 2
    You came near me and smiled like this,
    Tumne na jaane kya sapne dikhaaye
    Yod didn’t know what dream you showed me,
    Tum paas aaye, yun muskuraaye
    You came near me and smiled like this,
    Tumne na jaane kya sapne dikhaaye
    Yod didn’t know what dream you showed me,
    Ab to mera dil jaage na sota hai
    Now my heart neither wake nor sleep,
    Kya karoon haaye, kuch kuch hota hai – 2
    What can I do, something happens,

    Reply

  9. ajnabi
    Feb 18, 2012 @ 16:50:41

    si care e ?;))

    Reply

  10. ajnabi
    Feb 18, 2012 @ 16:42:38

    dar tu iti mai aduci aminte?

    Reply

  11. ajnabi
    Feb 18, 2012 @ 16:42:10

    stii ca nu m’am gandit niciodata la asta?:)) dar sigur nu’mi mai aduc aminte

    Reply

Lasă un comentariu

