SPECIAL: Plagiat la Bollywood


Iniţial am crezut că e o glumă proastă; azi am dat peste un clip pe Facebook făcut de nişte persoane care bănuiesc că se ocupă cu semnalarea plagiatelor… Dar cu durere în suflet, trebuie să recunosc că e adevărat!

E vorba despre melodia Cleopatrei Stratan “La Betleem colo-n jos” din 2009 care a fost copiată de marele director muzical Himesh Reshammiya în melodia “Teri Meri” din Bodyguard, 2011.

Au mai fost şi alte persoane din România care au observat însă recunosc că nu am crezut că poate fi adevărat; adică din toată lumea tocmai de noi să fi dat Himeshji. Se pare că şi Pritamji e listat ca şi director muzical. În fine, familia Stratan ar avea milioane de câştigat şi pe bună dreptate.

Pentru edificare:

UPDATE: Se pare că, fiind un colind, nu se pune problema drepturilor de autor; deşi, personal, n-am mai auzit conlindul acesta cântat în varianta asta decât de Cleopatra… ori s-ar putea să fi rămas rău în urmă ceea ce n-ar fi exclus😀

15 Comments (+add yours?)

  1. anda
    Dec 17, 2011 @ 23:58:54

    nu poate fi vorba de plagiat,colindul e foarte vechi,nu afost inventat de familia stratan.Oricum melodia si versurile sunt superbe.

    Reply

  2. alina
    Dec 16, 2011 @ 17:05:49

    imi puteti da niste link’uri cu melodiile copiate? sa le aud si eu. Cand am auzit asta au fost uimita si vreau sa mai ascult altele😀

    Reply

  3. nicu
    Sep 26, 2011 @ 15:18:23

    foarte tare frate probabil vor urma sa fie plagiati adrian copilu’ minune si florin salam

    Reply

  4. MARI
    Sep 15, 2011 @ 17:17:28

    Cred ca le-a venit randul si lor sa ne plagieze fiindca prea i-am plagiat si noi destul ( mai ales manelistii)….

    Reply

  5. Florry
    Sep 14, 2011 @ 16:58:52

    Uite aici una identica !

    Reply

    • Hedwig Silver
      Sep 15, 2011 @ 08:37:51

      da flory e una dintre numeroasele variante… cred că cea mai aproape de adevăr este varianta corului madrigal (sau mă rog al oricărui cor) de asta nici n-am remarcat întâi asemănarea – variantele corurilor sunt mai lente… şi nu auzisem colindul de foarte mult timp şi uitasem melodia…

      Reply

  6. oana
    Sep 14, 2011 @ 13:04:13

    Daca ar fi sa analizam mai in amanunt am vedea ca sunt milioane de melodii ce seamana intre ele,fie doar printr-un acord,doua sau n,dar seamana.fiecare din noi se inspira de undeva la un anumit moment.Si,Laura,hai sa ne uitam si in “curtea” noastra inainte sa o vedem pe-a altora.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Sep 14, 2011 @ 14:24:55

      cred sincer că tot ceea ce putea fi scris, desenat, compus etc. s-a făcut deja dar e o chestiune de bun simţ să recunoaştem acele surse de inspiraţie că doar nu e o ruşine; deci oana, foarte bine spus.

      Reply

  7. Laura
    Sep 14, 2011 @ 12:40:53

    Ohoho! Nu doar asta e plagiata!!! Muuuuuuuuuuulte altele🙂 But hey! Vorbim despre Bollywood….😉 lor le place muuuuult sa copieze… atatea mii de cantece pentru filme nu pot veni intotdeauna “original”…

    Reply

    • Hedwig Silver
      Sep 14, 2011 @ 12:44:14

      ah păi nu spune nimeni că e doar asta copiată; dar m-a frapat faptul că vorbim despre un film cu recorduri peste recorduri la capitolul încasări… şi nu cred că e vorba doar despre bollywood – nici noi nu suntem prea “originali”…

      Reply

  8. Andreea
    Sep 14, 2011 @ 10:50:03

    am stat o zi intreaga sa caut melodia originala … stiam ca am ascultat-o acum mult timp undeva la noi dar nu puteam sa-mi amintesc ce melodie era…

    Reply

Lasă un comentariu

