ÎŢI RECOMAND: RAMAYANA


Dragă cititorule,

Că tot mi-am făcut şi eu un cadou la Bookfest 2011 (evident din bugetul mamei), mi-am adus aminte că am citit undeva prin iarnă cea mai frumoasă traducere în română a rezumatului rezumatului Ramayanei (2 volume). Epopeea a fost tradusă din engleză, limbă în care a fost repovestită de C. Rajagopalachari. În română a fost tradusă de Sergiu Demetrian (+ prefaţă, note şi glosar), iar versurile au fost traduse de George Coşbuc şi C. D. Zeletin (ediţie 1968, Editura pentru Literatură). Merită citită pentru că este într-un limbaj accesibil şi prietenos. Închei cu un singur lucru: TRĂIASCĂ ANTICARII! 

pentru detalii legate de Ramayana: http://en.wikipedia.org/wiki/Ramayana

De asemenea recomand şi: Ramayana: The Legend of Prince Rama (1992) & Ramayana: The Epic (2010) – desene “aninate” produse de japonezi (cu variantă şi în engleză), respectiv indieni extrem de loiale poveştii.

My favourite: … BOLO HANUMAN KI … JAI! BOLO RAMACHANDRA MAHARAJ KI … JAI!

11 Comments (+add yours?)

  1. Irina Sima
    Jun 19, 2015 @ 11:58:52

    Si eu le-am gasit la anticariat in urma cu vreo 3 ani! A fost o surpriza placuta pentru mine cand le-am vazut

    Reply

  2. Flori
    Aug 10, 2014 @ 11:54:09

    Si eu as dori sa cumpar .Are cineva idee de unde o pot procura??

    Reply

  3. Mari
    Jun 25, 2013 @ 10:38:10

    Offf, voiam sa-l cumpar si eu, am vazut ca a fost mai demult pe okazii.ro, insa acum nu mai e…Merci frumos!

    Reply

  4. Mari
    Jun 22, 2013 @ 13:00:33

    Buna, Hilda! Se mai gaseste la anticari manualul de hindi?

    Reply

  5. andrushka
    Nov 28, 2011 @ 09:24:54

    am reusit sa vad ramayana-the epic zilele trecute, bineinteles cu subtitrare in engleza doarece la hindi deocamdata sunt la inceput.Este foarte frumos filmul.

    Reply

  6. Anamaria
    Aug 29, 2011 @ 18:00:20

    Si eu am imprumutat de la biblioteca Ramayana si Mahabharata.Mi-au placut enorm de mult.Nu stiam ca le gasesc si la anticariat,dar cred ca o sa dau o fuga pentru ca mi-ar placea sa le am si in biblioteca mea personala.

    Reply

  7. MARI
    May 28, 2011 @ 20:15:04

    …si de asemeni va mai recomand Bhagavad Gita….superb…

    Reply

  8. MARI
    May 28, 2011 @ 20:09:42

    “Ramayana” este cartea mea preferata, si eu am achizitionat-o tot de la anticariat, este o opera sublima…..surprinde intreg universul indian cu toate aspectele sale…de asemeni o recomand tuturor…Felicitari pentru articol Hilda!

    Reply

Lasă un comentariu

