LECŢIA 4 HINDI – ALFABETUL (CONSOANELE) PARTEA II


Dragă cititorule,

În această săptămână vei face cunoştinţă cu următoarele 5 consoane din limba Hindi.

Învăţând constant, nu vei uita literele odată cu trecerea timpului, iar forma literelor va deveni din ce în ce mai artistică atunci când scrii.

O săptămână frumoasă şi week-end plăcut!

Cu prietenie, HS

22 Comments (+add yours?)

  1. eu
    May 22, 2012 @ 12:20:32

    scuze, dar nu gasesc lectia urmatoare..unde e ?🙂

    Reply

  2. Daniella
    May 18, 2012 @ 09:30:34

    in cat timp ai invatat hindi ?

    Reply

    • Hedwig Silver
      May 18, 2012 @ 09:43:19

      de doi ani jumătate sunt studentă; plus vreo patru ani de filme înainte de asta (adică în liceu); dar în 2 săptămâni am învăţat alfabetul cât să mă descurc😀

      Reply

  3. mihaela
    Jul 06, 2011 @ 19:04:09

    Reply

  4. mihaela
    Jul 05, 2011 @ 11:07:27

    dati meditatii la lb. hindi?

    Reply

  5. mihaela
    Jul 03, 2011 @ 18:08:13

    buna,
    referitor la ,,ne,, spui ca ,,este o problema prea complicata si delicata pt. un incepator,, dar tabelul se regaseste in manualul verde care este pt. incepatori…..este manualul studiat la Universitatea Bucuresti. gresesc?
    invatand singura acolo m-am blocat…

    Reply

    • Hedwig Silver
      Jul 03, 2011 @ 19:01:56

      mi-am dat seama de unde s-a născut intrebarea imediat după ce am citit comentariul tau; daca doresti neaparat sa-ti explic de unde provine, here goes:
      asadar, “ne” marcheaza cazul ergativ in hindi; e valabil pentru substantive, pronume si alte parti de vorbire care pot ocupa pozitia obligatorie de subiect; ergativul apare atunci cand verbul in hindi este la timpul perfectiv si in acelasi timp tranzitiv. in cazul in care subiectul este blocat de postpozitia “ko” atunci nu va exista nici un fel de acord intre subiect si predicat, ci verbul va sta la masculin singular; in restul situatiilor, sunt prezente cele patru tipuri de acord posibile in hindi.
      cam cum suna asta?
      te sfatuiesc, daca ai reusit deja sa ajungi la pronume, sa incerci sa le “tocesti”; alta posibilitate pentru un incepator nu exista; eu inca gresesc la folosirea ergativului si mi se pare cea mai complicata problema de gramatica din hindi.

      Reply

  6. mihaela
    Jul 02, 2011 @ 15:53:43

    am uitat si de cele doua consoane sha : basha si shashi . in cele 2 exemple se folosesc cele doua consoane. de ce? exista o regula ?

    Reply

  7. mihaela
    Jul 02, 2011 @ 15:33:55

    buna,
    am multe intrebari de pus asa ca o sa trec direct la subiect.
    1. cad se pune i lung i cand i scurt?
    2. la fel si la u scurt si u lung
    3.la tabelul formei oblice a pronumelui cele cu ne: :aapne, usne, isne etc cand se folosesc?

    multumesc.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Jul 03, 2011 @ 14:56:58

      1. & 2. se simte lungimea vocalei la pronuntie; aceasta abilitate de a le simti se capata odata cu studiul limbii; din pacate nu exista o reteta prin care sa te pot ajuta sa le inveti mai usor.
      3. “ne” marcheaza cazul ergativ in hindi; problema este ca unii lingvisti nu accepta existenta acestui caz si prefera doar nominativul; este o problema prea complicata si delicata pentru un incepator.

      Reply

  8. mihaela
    May 10, 2011 @ 17:20:13

    Caut de mult timp manualul II (cel portocaliu). De unde l-ati cumparat?
    Am f. multe manuale dar in limba engleza. In lb. romana am cel verde si cursul de hindi de DR. P. VIDYASAGAR din 1972.

    O seara buna.

    Reply

    • Hedwig Silver
      May 10, 2011 @ 18:09:09

      le-am cumpărat ambele de la un anticariat (cel de lângă sala dalles, chiar la intrare la universitatea ioan dalles), erau set, nu ştiu dacă le mai găsiţi separat…o seară bună şi dumneavoastră!

      Reply

  9. mihaela
    May 09, 2011 @ 17:43:51

    buna ziua,
    multumesc si eu pt. cursul acesta. ce se intampla cu manualul II de lb.hindi?
    nu este de gasit nici in biblioteca Universitatii Bucuresti.

    Reply

    • Hedwig Silver
      May 09, 2011 @ 17:59:06

      cu mare plăcere…şi te rog spune-mi tu…nu ştiu exact ce se găseşte la bibliotecă…eu le-am cumpărat pentru că-mi trebuiau la facultate…am încercat re-lansarea primului volum al manualului de suraj bhan singh (dacă despre acesta întrebi) pentru fani şi secţie, dar nu am reuşit deoarece trebuia să fac totul prin intermediul secţiei de hindi care nu s-a arătat suficient de interesată…

      Reply

  10. helen
    Apr 09, 2011 @ 07:51:49

    ei daca mintea mea ar fi suficient de dezvoltata ca sa invete hindi in forma sa originala, as fi tare…desteapta. hahaha. dar…nu sunt. deci nu pot decat sa apreciez talentul altora. fiind fiica mea, te aud in hindi toata ziua deci mai exista speranta ca se va lipi ceva de mine…slowly, very slowly. hahaha

    Reply

  11. oana
    Apr 08, 2011 @ 10:17:51

    heei buna!…in primul rand vreau sa iti spun ca esti…absolut geniala,faci un lucru pe care nu multe persoane l-ar face,si anume ajuti alte persoane fara a avea niciun beneficiu,asadar iti multumesc atat in numele meu cat si in numele tuturor celor care apeleaza la “cursurile” tale de hindi.as avea si eu o intrebare.:D…a aparut Manualul de limba sanscrita de Amita Bhose,ma gandeam sa il iau.Crezi ca m-ar ajuta?…multumesc…si iti spun inca o data ca faci o treaba excelenta.

    Reply

    • Hedwig Silver
      Apr 08, 2011 @ 11:12:38

      îţi mulţumesc pentru apreciere; voi, studenţii mei virtuali sunteţi cei care mă susţineţi şi pentru care îmi face plăcere să muncesc; cât despre manualul de sanscrită – trebuie să înţelegi că sanscrita este mai grea decât hindi, iar manualul nu pot să spun că este chiar atât de uşor pe cât pare; dacă ai cunoştinţe în domeniul foneticii şi fonologiei, morfologiei şi sintaxei – ţi-l recomand cu căldură – dacă eşti însă începătoare, ar fi indicat să te rezumi la lucruri mai simple; dar dacă eşti curajoasă şi crezi că rezişti, îţi doresc spor la învăţat!!! o zi cât mai frumoasă!!!

      Reply

  12. MARI
    Apr 06, 2011 @ 20:00:04

    Super! inca o lectie de hindi, noi cunostinte acumulate! Efortul tau Hilda este de apreciat, la fel ca si daruirea ta pentru limba hindi! Succes!

    Reply

Lasă un comentariu

